به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مصطفی نجفیان روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی با ماموستایان و ائمه جمعه و جماعت شهرستان سنندج افزود: با توجه به اعتقادات بالای مردم استان و استقبال زیاد مردم از مساجد بخصوص در ماه رمضان انتظار می رود، ائمه مساجد از این ظرفیت در راستای فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب و برق استفاده کنند.
وی گفت: در آیات قرآن کریم و احادیث پیامبر(ص) و بزرگان و ائمه دین، موضوع پرهیز از اسراف و صرفه جویی در منابع بارها مورد تأکید قرار گرفته است و تبلیغ فرهنگ سازی مدیریت مصرف در ماه مبارک رمضان اجری کمتر از سایر عبادات و مناسک نخواهد داشت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار کرد: امید می رود در سال جاری که آغاز فصل پیک مصرف آب و برق با ماه مبارک رمضان مقارن شده است با همکاری ائمه و تریبون های مسجد، تابستانی بدون قطعی آب و برق برای شهروندان رقم بخورد.
وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی های انجام شده امسال با کمبود انرژی مواجه خواهیم بود و اگر مدیریت مصرف به صورت جدی در دستور کار قرار نگیرد قطعا با مشکلاتی در جهت تأمین مطمئن و پایدار برق برای مشترکین روبرو خواهیم شد.
نجفیان افزود: زمان اوج مصرف برق در کشور از ساعت 11 تا 15 و در استان کردستان از ساعت 20 تا 24 تعریف شده است و انتظار می رود ائمه جماعت مساجد با یادآوری این موضوع و توصیه به عدم استفاده از وسایل پر مصرف در ساعات یاد شده به شرکت برق در زمینه عبور موفقیت آمیز از فصل پیک یاری رسانند.
وی در ادامه اظهار کرد: با تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی در سال های اخیر، فرهنگ سازی مدیریت مصرف از جمله اهداف و وظایف مهم شرکت های آب و برق است.

**تامین آب 20 سال آینده کردستان نیازمند 2 هزار میلیارد تومان اعتبار
مدیر شرکت آب و فاضلاب استان کردستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه آب ارزشمندترین کالای طبیعت است، افزود: یکی از راه های نجات حیات بشری، مدیریت مصرف آب و حفظ این میراث گرانبها برای آیندگان است.
محمد حسین محمدی افزود: تأمین آب، فرآیندی پیچیده و هزینه بردار است و برای تأمین آب 20 سال دیگر استان، 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی با بیان اینکه هم اکنون تنها 30 درصد از هزینه تولید آب از مشترکین دریافت می شود تأکید کرد: اتلاف آب منجر به اتلاف منابع مالی فراوان و در نتیجه کاهش سطح خدمت رسانی بهتر به مشترکین می شود.
در ادامه رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان نیز با اشاره به اینکه رایگان بودن هزینه برق و آب و انرژی در مساجد باعث بی توجهی به مصرف در این بخش شده است، خواستار همکاری ائمه جمعه مساجد در جلوگیری از اسراف درمصرف منابع انرژی در مساجد شد.
نشست هم اندیشی مدیریت مصرف آب و برق با حضور 80 نفر از روحانیون و ائمه جمعه و جماعت شهرستان سنندج و مدیران شرکت های توزیع برق و آبفای کردستان در سالن همایش های شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.