به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی در سمینار بین المللی دیدگاه‎های اجتماعی معاصر امام شافعی (رض) در دانشگاه جامع اسلامی رادن فتح کشور اندونزی با اشاره به زندگانی امام شافعی افزود: امام شافعی یکی از پیشوایان اهل سنت است که به حب و دوستی اهل بیت (ع) مشهور است.
به گفته وی، می ‌توان میزان محبت امام شافعی به خاندان پیامبر اکرم (ص) از اشعاری که از او به جا مانده کاملا مشهود است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به دیدگاه‎های اجتماعی معاصر امام شافعی و ظرفیت‌ های اتحاد و همگرایی جهان اسلام افزود: دنیای اسلام این ظرفیت را دارد با اتحاد و انسجام خود از حقوق مسلمانان و ملت‌های دیگر دفاع کند و در برابر متجاوزین ایستادگی کند.
آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی به همراه هیات علمی، دینی و تقریبی کشورمان متشکل از حجت الاسلام محمد حسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و حجت الله ابراهیمیان رایزن فرهنگی سابق ایران در اندونزی برای دیدار با مقامات دینی، دانشگاهی و علمای اهل سنت اندونزی به این کشور سفر کرده است.
او روز دوشنبه در سمینار بین المللی دیدگاه‎های اجتماعی معاصر امام شافعی (رض) در دانشگاه جامع اسلامی رادن فتح کشور اندونزی سخنرانی کرد.
نسب امام شافعی با بنی هاشم و بنی امیه در عبدمناف به هم می‌رسد و وی از فرزندان مطلب بن عبدمناف است. در واقع عبدمناف جد نهم او محسوب می‌شود.
اندونزی با جمعیت بیش از 260 میلیون نفر، چهارمین کشور پرجمعیت دنیا است و 86 درصد از مردم اندونزی مسلمان هستند.
اندیشه های کلامی، بررسی سیر تحول در حیات سیاسی اجتماعی، آثار علمی و ادبی امام شافعی (رض) و نقش ایشان در مبارزه با افراطی گری مذهبی و مساله تکفیر از عمده اهداف برگزاری پیش کنگره عظیم امام شافعی است.
3034/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده/ انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.