به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین جمعی زیادی از اقشار مختلف مردم سنندج از جمله دانشجویان، فرهنگیان، بازاریان و کسبه حضور داشتند.
رئیس ستاد مرکزی دکتر روحانی در استان کردستان در این آیین، ضمن تقدیر از حضور باشکوه مردم استان در انتخابات 29 اردیبهشت گفت: مردم کردستان با حضور و انتخاب آگاهانه، به ایرانی با آینده ای بهتر رای دادند.
جلال جلالی زاده افزود: شور و شوقی که مردم این خطه از ایران اسلامی در پای صندوق های رای از خود نشان دادند، چیزی جز تلاش برای آزادی و استقلال کشور نبود.
وی به رای 73 درصدی مردم کردستان به دکتر روحانی اشاره و اظهار کرد: با وجود تبلیغات منفی در دوران پیش از انتخابات، ملت کُرد به این تبلیغات پاسخ منفی داده و به اعتدال رای دادند.
جلالی زاده، دیدگاه و روش زندگی مردمان کُرد را اصلاح طلبی و اعتدال گرایی عنوان کرد و گفت: کردستانی با رای خود به حسن روحانی، به جای خشونت و افراط، اعتدال را برگزیدند.
رئیس ستاد مرکزی حسن روحانی در کردستان، خطاب به آقای روحانی با بیان اینکه ملت کُرد به شما اعتماد کرد افزود: وقت آن رسیده است که شما نیز به وعده های خود در قبال مطالبات این خطه، وفا کنید.
جلالی زاده، شجاعت، صداقت و وفاداری را از جمله خصلت های دکتر روحانی عنوان کرد و افزود: انتظار داریم که ایشان، از افراد متخصص و توانمند کُرد و اهل سنت در کابینه خود و در سطوح مختلف مدیریتی استفاده کند.
وی با اشاره به تشکیل کمیته ای برای بیان مطالبات مردم کردستان گفت: مطالبات اقشار و اصناف مختلف استان، در این کمیته مطرح و دسته بندی شده و سپس به نهاد ریاست جمهوری داده می شود.
در ادامه این مراسم، گروه های موسیقی و دف نوازی، به اجرای برنامه فرهنگی و هنری پرداختند که شور و هیاهوی وصف ناپذیری به مردم حاضر در سالن داد.
جمعی از مردم نیز به دلیل ازدحام در سالن، به ناچار در محوطه خارج از سالن و از طریق بلندگو، برنامه های مختلف این جشن را دنبال می کردند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، 29 اردیبهشت همزمان با دیگر نقاط کشور، در کردستان نیز با حضور پرشور مردم، برگزار شد.
59 درصد از مردم استان کردستان در انتخابات شرکت کردند و 73 درصد از شرکت کنندگان، به دکتر روحانی رای دادند.
7355/ 3020
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.