به گزارش شامگاه جمعه ایرنا، حماسه انتخابات 96 در حالی به واپسین ساعت های خود نزدیک می شود که همچنان بسیاری از شعبه ها شاهد ورود خیل غظیمی از مردم به داخل شعب است.
انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار بود از ساعت هشت صبح تا 18 بعد از ظهر امروز جمعه 29 اردیبهشت ادامه داشته باشد اما ستاد مرکزی انتخابات در وزارت کشور با توجه به استقبال مردم تاکنون2 بار این انتخابات را تمدید کرده است.
هم اکنون طبق آخرین اعلام وزارت کشور برگزاری انتخابات در سراسر کشور تا ساعت 22 امشب ادامه دارد اما تراکم جمعیت در برخی از شعبه های اخذ رای در کردستان نیازمند تمدید دوباره است.
کردستان استانی با بنیه کشاورزی است و چون بیشتر مردم در این موقع از سال مشغول کسب روزی حلال با عرق جبین در مراتع و مزارع هستند؛ شاید این دلیلی بر تاخیر مردم استان برای خلق این حماسه باشد اما گزارش های رسیده از ستاد انتخابات استان حاکی از آن است که اگر وقت انتخابات تمدید هم نشود مسئولان شعب موظف هستند پس از بستن درها تا اخذ آخرین رای انتخابات را برگزار کنند.
دبیر ستاد انتخابات شهرستان سنندج که به عنوان بزگترین شهرستان استان است در این ارتباط به خبرنگاران گفت: تعرفه در تمامی شعبه های اخذ رای در شهرستان تامین شده است و در این زمینه کمبودی وجود ندارد.
موحد امان الهی با اشاره به اینکه هم اکنون اخذ رای در تمامی شعبه های اخذ رای در مناطق شهری و روستایی شهرستان سنندج ادامه دارد افزود: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته تعرفه در تمامی شعبه های اخذ رای در سطح شهرستان سنندج به اندازه کافی تامین شده است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
وی ادامه داد: خوشبختانه میزان مشارکت مردم شهرستان سنندج در انتخابات امروز قابل توجه بوده است و هم اکنون نیز تمامی شعبه های شهر سنندج مملو از جمعیت است و افراد زیادی نیز در صف رای گیری حضور دارند.
رای ‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت 8 صبح امروز جمعه همزمان با سراسر کشور، در یک هزار و 382 شعبه اخذ رای استان کردستان نیز آغاز شده است.
از این تعداد 518 شعبه اخذ رای در شهرها و 864 شعبه نیز در روستاها مستقر شده است که دست اندر کاران انتخابات در سال جاری آرای مردم را در 789 شعبه ثابت و 584 شعبه سیار جمع آوری می کنند.
انتخابات شوراهای اسلامی در سنندج و سقز به صورت الکترونیکی برگزار می شود.
در این 2 شهر 231 شعبه الکترونیکی تعبیه شده که شرکت کنندگان باید منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر را با استفاده از دستگاه های الکترونیکی انتخاب کنند.
تعداد کرسی های شوراهای اسلامی استان، چهار هزار و 167 کرسی شامل 161 کرسی شهری و چهار هزار و 6 کرسی در مناطق روستایی است.
مردم کردستان در انتخابات سال 96 علاوه بر انتخاب رئیس جمهور منتخب خود اعضای شوراهای اسلامی 29 شهر و یک هزار و 312 روستا را نیز انتخاب می کنند.
شوراهای اسلامی 22 شهر استان دارای پنج عضو، 6 شهر هفت عضو و یک شهر دارای 9 عضو است.
از یک هزار و 312 روستایی که واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی هستند 29 روستا دارای پنج عضو و یک هزار و 283 روستا نیز دارای سه عضو هستند.
3034/ 3020
** خبرنگار: حسن حسین زاده /**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.