به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی روز شنبه به مناسبت هفته مشاغل و با هدف معرفی و آشنایی شهروندان، دانشجویان و دانش آموزان با ظرفیت های صنایع دستی در محل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بانه گشایش یافت.
در حاشیه برپایی این نمایشگاه سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بانه اظهار کرد: توجه کردن به رشته های مختلف صنایع دستی در تحقق شعار سال نقش بسیاری دارد و با توسعه صنایع دستی در روستاها می توان زمینه اشتغال زایی و تولید را در شهرستان بانه ایجاد کنیم.
سعدالله رحیمی خواه با اشاره به تفاوت این نمایشگاه با نمایشگاه های دیگر افزود: در این نمایشگاه به صورت زنده با کار صنعت گران آشنا می شویم و صنعتگران در این نمایشگاه مشغول تولید صنایع دستی هستند.
وی با اشاره با اینکه 100 اثر هنری در این نمایشگاه به علاقمندان ارائه شده گفت: این نمایشگاه شامل آثاری از هنرمندان شهر بانه که شامل معرق کاری،نازک کاری، گلیم بافی، جاجیم بافی، سنگ تراشی، سوخته نگاری، شال بافی، پستک بافی، سفالگری و گیوه بافی است.
رحیمی خواه افزود: این نمایشگاه به مدت یک هفته به مناسبت هفته مشاغل با هدف معرفی صنایع دستی برپا شده است.
سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بانه هدف از برگزاری این نمایشگاه ها را آشنایی بیشتر با هنرهای صنایع دستی، رشد و توسعه صنایع دستی و احیای رشته های سنتی و بومی منسوخ شده دانست و افزود: دانشجویان و دانش آموزان بانه برای آشنایی بیشتر با صنایع دستی و هنرهای بومی از این نمایشگاه بازید می کنند.
وی گفت: رشته های شالبافی و پستک بافی که از صنایع بومی و محلی بانه است و به نام این شهرستان ثبت ملی شده و شماره ملی دارد و در این رشته ها به صورت مستقیم برای 200 نفر اشتغالزایی شده است.
بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/ 3020
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.