به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، تصمیم برگزاری هفته فرهنگی مریوان در جلسه بررسی شیوه توانمند سازی انجمن های میراث فرهنگی کردستان در شهرستان مریوان گرفته شده که قرار است زمان برگزاری این هفته و جلسات اولیه برای برنامه ریزی لازم بعد از ماه مبارک رمضان تعیین شود.
دبیر و مجری انجمن های میراث فرهنگی کشور در این آیین گفت: انجمن های میراث فرهنگی بازوان اجرایی و توانمند میراث فرهنگی هستند و بر همین اساس برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی و سمینارهای تخصصی ویژه اعضای این انجمن ها می تواند گامی موثر در هرچه بیشتر توانمند سازی این انجمن ها باشد.
سید رحمت الله رئوف حنانه افزود: انجمن های میراث فرهنگی و اعضای آنها باید بیش از پیش مورد توجه مسئولین کشوری و استانی قرار گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز در این آیین گفت: برگزاری جشنواره ها و مراسمات مختلف در خارج از استان و کشور از راه های جذب گردشگر به داخل استان و مریوان است.
سید محسن علوی افزود: برهمین اساس برگزاری هفته فرهنگی مریوان در تهران می تواند، قدمی مثبت برای جذب گردشگران بیشتر به این شهرستان زیبا باشد.
فرماندار مریوان نیز گفت: توسعه زیرساخت ها از راهکارهای مهم حفظ آثار تاریخی و توسعه گردشگری است.
محمد شفیعی با بیان اینکه فرمانداری آماده همکاری با میراث فرهنگی برای توانمند سازی انجمن های میراث فرهنگی و همچنین معرفی شهرستان افزود: تشکیل انجمن های میراث فرهنگی می تواند گامی موثر در حفاظت و صیانت از آثار تاریخی شهرستان مریوان باشد.
به گفته وی، مریوان دارای پتانسیل های زیادی در زمینه های فرهنگی، طبیعت گردی و گردشگری تجاری است و بر همین اساس این فرمانداری آماده پشتیبانی از برگزاری هفته فرهنگی مریوان با اولویت معرفی آثار و جاذبه های گردشگری، توانمندیهای صنایع دستی، آداب و روسوم در کاخ موزه نیاوران تهران است.
1904/
خبرنگار:حسن حسین زاده/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.