به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز سه شنبه در بازدید از طرح توسعه صحن مقبره امامزاده هاجره خاتون (س) سنندج افزود: دستگاه های مختلف اعم از شهرداری، بنیاد مسکن، فرمانداری، اوقاف و امور خیریه و سایر نهادها باید هرچه سریعتر اقدامات لازم را برای پیشرفت پروژه عمرانی این بقعه متبرکه فراهم آورند.
وی با تقدیر از اقدامات اوقاف و امور خیریه استان در تملک منازل و مغازه های جنب امامزاده اظهار کرد: کار خوبی که در این راستا انجام شده، ارتباط بقعه با خیابان اصلی است که با خرید و تخریب خانه و مغازه های جنب بقعه صورت گرفته و عملیات ساخت سردرب در حال انجام است.
استاندار کردستان در خصوص ساختمان جدید ساخته شده در حیاط بقعه گفت: این ساختمان بدون مطالعه و بدون توجه به موقعیت مقبره ساخته شده و در بازدید امروز مقدمات ایجاد تغییرات در این ساختمان و ایجاد ارتباط آن با شبستان بقعه انجام شد.
وی اظهار امیدواری کرد، با این اقدام زمینه لازم برای ایجاد فضای معنوی و مذهبی در خورشان این بقعه متبرکه و مردم سنندج فراهم آید.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان نیز در این بازدید گفت: بقعه متبرکه امامزاده هاجره خاتون(س) از شاخصترین بقاع متبرکه استان بوده و همکاری همه نهادها در رسیدگی به وضعیت عمرانی این بقعه از ضروریات است.
حجت الاسلام مصطفی نوروزی با بیان اینکه هم اکنون ساخت سرویس های بهداشتی در اولویت کار است افزود: عملیات ساخت بیش از 20 سرویس بهداشتی توسط مهندسان بنیاد مسکن آغاز شده و تا چند ماه آینده تکمیل و آماده بهره برداری می شود.
وی با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی متعدد در این بقعه متبرکه گفت: اوقاف و امور خیریه استان در ایام مختلف سال با برپایی خیمه های معرفت، نمایشگاه ها، ایستگاه های صلواتی و برنامه های فرهنگی خاص در این بقعه شرایط لازم برای را برای تبدیل آن به قطب فرهنگی انجام گرفته است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: با توجه به محرومیت منطقه با همکاری هیات امناء و انجمن یاوران وقف، زمینه لازم برای ایجاد مطب دکتر و ویزیت رایگان بیماران در این بقعه فراهم شده و روزانه 2 ساعت پزشکان مختلف با تخصص های متنوع در این مطب خیریه حضور پیدا کرده و به معاینه و ویزیت بیماران محروم می پردازند.
امام‌زاده هاجرخاتون خواهر امام رضا(ع) و فرزند امام موسی کاظم(ع) است که در سفر امام رضا(ع) به خراسان در سنندج رحلت نموده و در محله قدیمی سرتپوله شهر سنندج به خاک سپرده شده است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.