منصور مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با پیگیری های حضوری و مکاتبات صورت گرفته با مسئولین وزارت راه و شهرسازی، با حضور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی و معاون وی به همراه معاونین مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان و مسئولین شهرستان سروآباد از گردنه ژالانه هورامان بازدید به عمل آمد.
وی ادامه داد: در این بازدید طرح ایجاد تونل هورامان به طول 700 متر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دستور مطالعات احداث این تونل توسط رامین یعقوبی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی به شرکت مشاور صادر شد.
نماینده مریوان و سروآباد اضافه کرد: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی همچنین وعده پیگیری و اختصاص ردیف بودجه ای برای ایجاد تونل هورامان را اعلام کرد.
وی افزود: باتوجه به اینکه راه ارتباطی شهر هورامان و روستاهای تابعه آن از طریق گردنه ژالانه بوده و این گردنه به دلیل ارتفاع بسیار زیاد هر ساله با بارش برف و باران تردد در آن به کندی صورت می گیرد و گاها نیز این راه ارتباطی مسدود می شود، ایجاد یک تونل در این منطقه یک ضرورت و نیاز است.
مرادی اظهار کرد: با ایجاد تونل هورامان، گردنه ژالانه حذف می شود و طول مسیر به میزان 11 کیلومتر کاهش پیدا می کند.
وی ادامه داد: به این ترتیب بسیاری از خطرات و مشکلات منطقه از جمله حوادث جاده ای، سقوط بهمن و مسدود شدن راه ارتباطی منطقه هورامان از بین خواهد رفت.
وی گفت: طرح ایجاد تونل هورامان در منطقه ای به نام 'کربناو' در فاصله یک کیلومتری از روستای 'دره کی' از توابع بخش مرکزی سروآباد آغاز و به منطقه ای به نام 'گه چانی' در نزدیکی روستای 'کماله' هورامان منتهی می شود.
نماینده مریوان و سروآباد در مجلس دهم شورای اسلامی به طرح ایجاد کمربندی مریوان اشاره کرد و افزود: در بازدیدی که از شهر مریوان با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی انجام شد، طرح ایجاد کمربندی شهر مریوان به طول سه کیلومتر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: ایجاد کمربندی شهر مریوان یک پروژه نیمه تمام بوده که نیاز به اعتباری بیش از 120 میلیارد ریال دارد که خوشبختانه در پایان بازدید از آن، دستور بررسی و پیگیری بودجه مورد نیاز آن و انجام اجرای عملیات این پروژه صادر شد.
مرادی گفت: با احداث کمربندی شهر مریوان، مسیر تردد ماشین آلات سنگین و تانکرهای مواد سوختی از داخل شهر به این کمربندی انتقال و ضمن کاهش خطرات و حوادث جاده ای ناشی از تردد این ماشین آلات، از بار ترافیکی درون شهری نیز کاسته خواهد شد.
به گفته وی، یکی از موارد مهم در انجام کمربندی شهر مریوان تملک زمین های محدوده این کمربندی است.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.