به گزارش ایرنا، ابراهیم زارعی روز شنبه در آِیین گرامیداشت روز معلم در سینما بهمن سنندج ضمن تبریک روز معلم به تمام معلمان و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری از وی به عنوان یک شخصیت علمی و اخلاقی نمونه نام برد و گفت: این استاد و معلم فرزانه خدمات علمی ارزشمندی به جامعه ارائه کردند.
وی تفکرات و اندیشه های فلسفی و اخلاقی استاد شهید مطهری را بی بدیل توصیف کرد و گفت:توجه به تذهیب نفس و رشد و تعالی معنوی انسان یکی از ویژگی های بارز استاد مطهری است.
وی با اشاره نقش و جایگاه معلمان در جامعه گفت: معلمان نقش مهمی در آگاهی بخشی و تعلیم و تربیت دانش آموزان بعهده دارند و در راستای رشد و ارتقای سطح علمی دانش آموزان و دانشجویان از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.
وی نظام آموزش و پرورش را یک نظام فرهنگی عنوان کرد و گفت: انسان سازی و تعلیم و تربیت انسان های متدین، با اخلاق و بزرگ منش از اهداف و رسالت آموزش و پرورش است.
وی معلمان را قشری دلسوز و خدمتگذار جامعه دانست و افزود: معلمان در تمام سالهای خدمت در سخت ترین شرایط در راستای رشد و شکوفایی علمی دانش آموزان تلاش کرده اند و کسب موفقیت و مدارج علمی در دانشگاهها و مدارس مرهون خدمات ارزشمند معلمان است.
وی افزود: سال گذشته همه معلمان بازنشسته نواحی 1 و 2 آموزش و پرورش حقوق و مزایای پایان خدمت خود را در دریافت کردند.
در این آئین از 120 نفر از پیشکسوتان و 11 نفر از معلمان برتر سال 95 آموزش و پرورش ناحیه 2 سنندج با اهدای لوح تقدیر تجلیل و قدردانی بعمل آمد.
12تا 18 اردیبهشت سال جاری با عنوان هفته معلم نامگذاری شده است.
7352/ 3020
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.