به گزارش خبرنگار ایرنا، آلان فریدون روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه اولین همایش بین المللی برنامه ریزی اقتصادی و توسعه پایدار و متوازن منطقه ای، رویکردها و راهکارها در سنندج افزود: جمهوری اسلامی ایران در تمامی سختی ها همواره در کنار مردم کردستان عراق بوده و امروزه نیز در سطوح مختلف شاهد همکاری های دوجانبه این 2 کشور هستیم.
وی افزود: امروزه اقتصاد در توسعه کشورها نقش تعیین کننده ای دارد و لازم است برای دستیابی به توسعه پایدار زیرساخت های اقتصادی توسعه پیدا کند.
رئیس دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه اظهار کرد: دومین همایش بین المللی برنامه ریزی اقتصادی و توسعه پایدار و متوازن منطقه ای سال 2018 در سلیمانیه برگزار می شود.
اولین همایش بین المللی برنامه ریزی اقتصادی و توسعه پایدار و متوازن منطقه ای، رویکردها و راهکارها در تالار مولوی دانشگاه کردستان روزهای 13 و 14 اردیبهشت در دانشگاه کردستان در حال برگزاری است.
این همایش با حضور جمعی از اساتید دانشگاهی داخلی و خارجی برگزار می شود که آلان فریدون علی رئیس دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه اقلیم کردستان عراق، اساتیدی از دانشگاه های استرلیا، مالزی، لهستان، ژاپن و پرفسور محمدرضا واعظ مهدوی معاون امور توسعه سازمان برنامه و بودجه کشور، پروفسور زهرا افشاری، فرشاد مومنی، علی اکبر بانویی، سهراب دل انگیزان و حسین راغفر حضور دارند.
دانشگاه کردستان در سال 1355 کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز و در سال 1370 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان دانشگاه کردستان معرفی کرد.
این دانشگاه هم اکنون دارای بیش از 170 رشته شامل 51 رشته کارشناسی، 91 رشته کارشناسی ارشد و 29 رشته دکتری است و در هفت دانشکده با بیش از 300 عضو هیئت علمی به بیش از 10 هزار دانشجو خدمات تحصیلی ارایه می کند.
علوم انسانی و اجتماعی، ادبیات و زبان های خارجی، مهندسی،هنر و معماری، علوم پایه و منابع طبیعی هفت دانشکده این دانشگاه است.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.