به گزارش خبرنگار ایرنا، منوچهر فخری روز یکشنبه در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی استان در سنندج افزود: مالکیت بسیاری از زمین های شهر در اختیار ارگان های دولتی است و باید این دستگاه ها همکاری و تعامل لازم را با شهرداری در راستای حفاظت و صیانت از این زمین ها در جهت جلوگیری از تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز داشته باشند.
وی اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که باعث شده ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهر افزایش یابد خلاء قانونی در خصوص عدم صدور مجوز ساخت برای زمین های قولنامه ای است.
شهردار سنندج ادامه داد: افراد سود جو زمین هایی که مالکیت آنها مشخص نیست و یا مالکیت آنها در اختیار ادارات دولتی است را شناسایی کرده و در فرصت مناسب نسبت به تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز اقدام می کنند.
وی گفت: بیشترین درگیری نیروهای اجرائیات این شهرداری با افراد سود جو و متصرف در راستای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در مناسبت های خاصی نظیر تعطیلات نوروز است.
فخری اظهار کرد: تا زمانی که مشکل رفع صدور مجوز ساخت و ساز برای زمین های قولنامه ای رفع نشود انتظار کاهش ساخت و ساز غیرمجاز امکان پذیر نخواهد بود.
وی با تقدیراز حمایت ها و پیگیرهای مراجع قضایی در برخورد با متخلفان و متصرفان اراضی ملی افزود: تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات ساز و ساز غیر مجاز می تواند در برخورد با متخلفان تاثیر گذار باشد.
شهر سنندج با حدود 500 هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
** برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر عضو شوید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.