به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در اولین جلسه شورای اداری استان در سنندج با بیان اینکه 11 درصد از اراضی استان، آبی و 89 درصد دیم است افزود: با این وجود کشاورزان کردستانی سال 95، یک میلیون تُن گندم تولید کردند.
وی پیشرفت در حوزه های زیربنایی و ارتباطات کردستان را نیز بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: در حوزه تامین و انتقال آب نیز کارهای خوبی انجام شده است.
زاهدی به توسعه بخش معدن استان نیز اشاره و اظهار کرد: در سال 92، پنج درصد از اراضی کردستان برای کشف معادن، مورد مطالعه ژئوفیزیک هوایی قرار گرفته بود که با مطالعه هشت هزار و 500 کیلومتر مربعی که سال گذشته انجام گرفته، این رقم در پایان امسال به 40 درصد افزایش خواهد یافت.
استاندار کردستان به بخش آموزش و پرورش نیز پرداخت و افزود: در این حوزه نیز در بخش های مختلف، رتبه های برتر را در کشور به خود اختصاص دادیم.
زاهدی ادامه داد: آموزش عالی استان هم در 2 سال گذشته در بخش پژوهش رتبه های برتر را در سطح کشور کسب کرد که نشان از پیشرفت علمی جوانان کردستان دارد.
وی به بخش بهداشت و درمان کردستان در سال گذشته هم گریزی زد و گفت: افتتاح بیمارستان فوق تخصصی کوثر سنندج در سال گذشته، یکی از کارهای بزرگی بود که تحول بسیار بزرگی در حوزه درمان استان ایجاد کرد.
به گفته زاهدی، پیش از اجرای طرح تحول سلامت، سرانه پرداختی به روستاییان برای درمان، 210 هزار ریال بود که هم اکنون به یک میلیون و 70 هزار ریال افزایش یافته است.
استاندار کردستان توجه دولت یازدهم را به بیمه روستاییان و عشایر بسیار خوب عنوان کرد و افزود: بیمه کولبران از جمله کارهای بسیار بزرگی بود که دولت در کشور و استان کردستان انجام داد.
زاهدی به امنیت حاکم بر کشور اشاره و اظهار کرد: با تلاش دستگاه های نظامی و امنیتی، شاهد امنیت کامل در اقصی نقاط کشور و به ویژه در کردستان هستیم.
استاندار کردستان به شعار سال ( اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال) اشاره کرد و گفت: یکی از عمده ترین کارهای دولت در سال 96، بحث اشتغال است که بسیار مهم و دغدغه اصلی رهبری نیز هست.
زاهدی توجه به زیرساخت ها و زیربناها به ویژه حمل و نقل ریلی و جاده ای را از اولویت های دولت در کردستان عنوان کرد و افزود: توجه به سرمایه گذاری در بخش واحدهای پیش ران توسعه، دیگر اولویت دولت در استان است.
وی ادامه داد: امیدواریم در پایان سال 96، کارنامه موفقی در ایجاد اشتغال و توسعه استان داشته باشیم.
استاندار کردستان با بیان اینکه انتخابات نقش بسیار مهمی در سرنوشت مردم و کشور دارد افزود: امنیت کشور در بعد داخلی و ملی بسته به شرکت گسترده مردم در انتخابات است.
زاهدی اضافه کرد: مردم ما همیشه به دنبال امنیت و آرامش بوده اند و این مهم تنها در سایه حضور مردم در پای صندوق های رای قابل تحقق است.
وی بر امانتدار بودن مسئولان برگزاری انتخابات نیز تاکید کرد و گفت: قول می دهیم مجری قانون و امانتدار آرا مردم باشیم؛ چرا که یک رای نیز متعلق به تمام مردم ایران است و جابه جا کردن آن، حلالیت ملت ایران را می خواهد.
وی با بیان اینکه اخلاق را بر جامعه حاکم کنیم اضافه کرد: حامیان نامزدها به واقعیت ها و برنامه های کاندیداها توجه و از تخریب خودداری کنند.
استان کردستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون و 500 هزار نفر، دارای 10 شهرستان، 29شهر، 31بخش، 86 دهستان و هزار و 697 روستای دارای سکنه است.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی /**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.