به گزارش ایرنا آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی روز دوشنبه در همایش تجلیل از روحانیان پیشکسوت شهرستان بانه با اشاره به نقش روحانیت در ترویج و حفظ دین اسلام افزود: روحانیان به‌عنوان وارثان انبیا، همواره نقش مهمی در دعوت مردم به اسلام و مبارزه با انحرافات در جامعه دارند.
وی ادامه داد: دشمنان دین و در رأس آنان استکبار جهانی در سراسر دنیا برای مقابله با اصل اسلام، گروهک‌های تروریستی و تکفیری را ایجاد کرده‌اند و با حمایت از آنان قصد تضعیف دین الهی را دارند.
وی با بیان اینکه حفظ اسرائیل و تشکیل خاورمیانه بزرگ از دیگر دلایل حمایت استکبار از این گروهک‌ها است اضافه کرد: جنگ و آشوبی که امروزه دشمنان به دنبال گسترش آن در کشورهای اسلامی هستند به ضرر اسلام و به نفع استکبار است و علما باید مردم را از این امر آگاه کنند.
نماینده ولی فقیه در کردستان علما را پرچم‌داران جهاد کبیر دانست و افزود: جهاد کبیر به معنای مقابله با دشمن و جلوگیری از تحقق اهداف آنان در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.
آیت الله حسینی شاهرودی تلاش برای حفظ استقلال سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را از دیگر مصادیق جهاد کبیر عنوان و اظهار کرد: رشد اقتصادی، علمی، نظامی و اقتصادی کشور در چند دهه اخیر از برکات ایمان و ایستادگی مردم ایران در برابر دشمنان است.
وی ادامه داد: امروزه دشمنان با ایجاد فشار در حوزه اقتصادی می‌خواهند به مردم کشورمان فشار وارد کنند تا به آن اهداف شوم خود برسند.
به گفته وی، دین الهی در تمام حوزه‌ها قانون و دستورات خاص خود را دارد و براساس راه و روش اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در کردستان به مبعث و معراج پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: منظور از معراج پیامبر(ص) یعنی آنچه قرب الهی بود بر پیامبر (ص) نازل شد و این اوج انسانیت و بشریت را می رساند.
آیت الله حسینی شاهردوی به انتخابات پیش رو نیز گریزی زد و افزود: مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات بسیار مهم است؛ چرا که حضور حداکثری مردم نقش به‌سزایی در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان قسم خورده نطام اسلامی دارد.
وی اضافه کرد: مردم نیز از بین کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به اصلح‌ترین، دلسوزترین و کارآمدترین فرد رأی بدهند تا در آینده شاهد رشد و توسعه روز افزون کشور باشیم.
وی با اشاره به مشکلات کنونی کشور افزود: با وجود ظرفیت بالا و ذخایر طبیعی غنی کشور، فقط در سایه مدیریت درست و اصولی می‌توان پیشرفت کرد.
در این آیین از ماموستا عبدالکریم فاطمی، ماموستا علی معروفی، ماموستا مصطفی مرادی، ماموستا محمد شریفی، ماموستا عبدالرحمن خدایی، ماموستا صالح احمدی، ماموستا رحیم عباسی و ماموستا عبدالله حیدری به عنوان روحانیون پیشکسوت شهرستان بانه تجلیل شد.
دراین آیین به پیشنهاد دبیرخانه مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ماموستا عبدالله عبدالهی به عنوان امام جمعه موقت دوم بانه انتخاب شد.
شهرستان بانه با جمعیت 158 هزار نفر در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/7355/1903
**خبرنگار: زینب طلایی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.