به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سیدمنصور برقعی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان که در کانون امام خمینی(ره) با حضور مدیران و مسئولان استان برگزار شد، اظهار داشت: با این انتصاب جدید در کمیته امداد کردستان باید تلاش مسئولان این نهاد در راستای «پاسداری از مردم» به عنوان سرمایه‌های انقلاب اسلامی باشد.

وی گفت: نباید به محرومین به عنوان نقطه ضعف جامعه نگاه کرد چرا که بخشندگی و دست‌دهنده افراد محروم و نیازمند جامعه ما بیشتر از سایر افراد بوده و هست.

قائم مقام کمیته امداد تصریح کرد: قریب به 95 درصد شهدای انقلاب اسلامی کشور از نظر تمکن مالی وضعیت آنچنان مناسبی نداشتند و جزو محرومین بودند اما دلشان بزرگ و بخشش این شهدا بیشتر از سایر افراد جامعه بود.

وی گفت: در عرصه اقتصادی، تولیدی که توسط اقشار محروم و نیازمند جامعه ایجاد می‌شود بیشتر از سایر اقشار است و حتی در نظام بانکی هیچ وقت دیده نشده که وام‌های کوچکی که به افراد نیازمند اهدا شده بالای 2 درصد دیر کرد و معوقات داشته باشند.

برقعی افزود: اقشاری که به لحاظ اقتصادی جزو دهک پایین جامعه هستند به این معنا نیست که از نظر روحی و روانی ضعیف باشند بلکه آن افراد جزو سرمایه‌های عظیم نظام هستند و باید مدیرکل جدید کمیته امداد کردستان نیز از این سرمایه‌ها پاسداری و حمایت کند.

با نگاه تحقیرآمیز به افراد نیازمند و محروم جامعه برخورد نکنیم

وی اظهار کرد: ما نباید با نگاه تحقیرآمیز با افراد نیازمند و محروم جامعه برخورد کنیم چون برکات این نیازمندان برای ما زیاد و این افراد دل بزرگی دارند و باید دل بزرگ آنان را دید.

کمیته امداد روند توسعه مردمی بودن را تقویت و گسترش دهد

قائم مقام کمیته امداد گفت: کمیته امداد باید روند توسعه مردمی بودن در این نهاد را تقویت و توسعه دهد و باید این نهاد انقلابی با اتکا به مردم حرکت کند چون همین مایه ماندگاری است و اگر به درد مردم بخورد این راز ماندگاریش می‌شود.

وی گفت: درهای کمیته امداد باید برای ایجاد تعامل و همکاری با افراد و موسساتی که در امر خیر و احسان حضور دارند و فعالیت می‌کنند باز باشد و ما باید تنها عنصر فعال در این عرصه باشیم و در بین خود و دیگران رقابت ایجاد کنیم.

قائم مقام کمیته امداد خاطر نشان کرد: ظرفیت خیرین و احسان در استان کردستان به اندازه‌ای است که در برخی شاخص‌های کشوری هم دارای رتبه نخست است و جایگاهی منحصر به فرد و ویژه دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید هویت مستقل کمیته امداد حفظ شود، گفت: در عین حفظ احترام به همه دستگاه‌ها و مقامات استان و اقشار و نهادها و موسسات خیریه اما حفظ این هویت و شخصیت مستقل و رفتار انقلابی ضرورت دارد.

کمیته امداد حق جانبداری در انتخابات را ندارد

برقعی خطاب به مدیرکل جدید کمیته امداد کردستان افزود: نگاه مدیرکل جدید کمیته امداد کردستان به حوزه انتخابات باید «بدون طرفداری» باشد و این نهاد انقلابی در هر چه باشکوه برگزار شدن انتخابات تکلیف خود را می‌داند اما کمیته امداد اگر بخواهد جانبداری کند حق آن را ندارد.

وی اظهار کرد: درست است که منشاء فقر در دست کمیته امداد نیست اما باید این نهاد انقلابی آثار، آلام و دردهای ناشی از فقر در جامعه را کاهش دهد و به عنوان نهادی انقلابی برای حل مسائل کشور پیشتاز و خط شکن باشد.

قائم مقام کمیته امداد گفت: کمیته امداد باید در شناسایی سرچشمه‌های فقر تلاش کند که اکنون در پایین دست این سرچشمه با فقر می‌جنگیم.

وی با اشاره به وظایف هیئت امنای کمیته امداد گفت: هیئت امنای کمیته امداد بر اساس اساسنامه‌ای که در سال 94 توسط رهبر معظم انقلاب تبیین شدند به این نوع نقش آفرینی حاکمیتی توجه ویژه‌ای دارند و امیدواریم در برنامه ششم توسعه «کمیته امداد» در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 621327
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.