به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، امیر قادری در جلسه رسیدگی به وضعیت آب استان در محل استانداری افزود: برگزاری جلسات مداوم میان مسئولان استان و کشور و مقایسه وضعیت کردستان با استان های همجوار در زمینه میزان تخصیص سهم آب، موجب تغییر نگاه و رویکرد جدید در کشور نسبت به نیازهای کردستان در حوزه آب شده است.
به گفته وی، مسئولان کشور متوجه شده اند که حق و سهم استان در تخصیص آب به میزان کامل ادا نشده است و نیازمند توجه بیشتر در این حوزه هستیم و بهره مندی بیشتر کردستان از منابع آبی داخل استان به گفتمان عمومی و مطالبه مردم و مسئولان تبدیل شده است.
وی با اشاره به سفر رئیس جمهوری به استان و برگزاری جلسه توسعه استان کردستان در تهران به ریاست وزیر کشور افزود: انتظار می رود با توجه به تاکیدهای این سفر و جلسه شورای توسعه در تهران کمک های دولت به این استان در بخش های مختلف افزایش پیدا کند.
جلسه رسیدگی به وضعیت آب استان توجه به وضعیت آب استان و میزان بارندگی و حجم روان آب ها و بررسی تکمیل طرح های سدها، سامانه ها و خطوط انتقال و طرح های آبرسانی مواردی بررسی شد.
همچنین بررسی آخرین وضعیت سدهای عباس آباد، چراغ ویس، سیازاخ، زیویه، گاران و امیرآباد و رمشت، جزئیات و روند تداوم طرح های آبرسانی به شهرهای مختلف استان از جمله شهرهای مریوان، کامیاران، قروه، بیجار و یاسوکند نیز از دیگر محورهای این جلسه بود.
برای مهار و توسعه بهره برداری از منابع آب استان، هم اکنون 34 طرح سد مخزنی در استان در حال بهره برداری، ساخت و مطالعه است که از این تعداد 9 طرح در حال بهره برداری، 11 طرح اجرایی و 14 طرح مطالعاتی است.
در صورت به بهره برداری رسیدن طرح های اجرایی و مطالعاتی در سطح استان یک میلیارد و 808 میلیون متر مکعب آب در سال قابل استحصال خواهد بود.
3034/3020
** خبرنگار: حسن حسین زاده /** انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.