به گزارش خبرنگار ایرنا، ناخدا دوم احمد 'سلیمی نرانی'، در هشتم خردادماه 1347 در سنندج دیده به جهان گشوده و پس از گرفتن مدرک دیپلم در سال 1365 با قبولی در آزمون کنکور سراسری به استخدام نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد.
وی در سال 1369با کسب رتبه ممتاز رشته تحصیلی ' کارشناسی ناوبری و فرماندهی کشتی ' از دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) نوشهر، فارغ التحصیل و همزمان برای ادامه خدمت به منطقه دوم دریایی بوشهر منتقل شد.
وی در سال 79 بواسطه احراز لیاقت و شایستگی ها در فرماندهی شناورهای رزمی نیروی دریایی ارتش، با 2 سال ارشدیت در ترفیع درجه مورد تشویق قرار گرفته و متعاقب آن پس از طی دوره عالی افسری، سال 85 به سمت ' جانشین ناوتیپ سطحی ( دریایی ) بوشهر ' منصوب شد.
از جمله افتخارات این فرمانده فقید نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تصدی افسر راه عملیات، فرماندهی ناوچه های موشک انداز کلاس پیکان همیشه قهرمان و موارد متعدد تشویقی در دستور یگان، منطقه، نیروی دریایی و فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
وی همچنین از جمله معدود افسران نیروی دریایی ارتش به شمار می آید که با 19 سال سنوات توانست به انتصاب در پست سازمانی دریادار دومی نائل شود.
مدیر نمایندگی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان کردستان گفت: نیروی دریایی در نظر دارد به پاس تلاش های ناخدادوم احمد سلیمی نرانی، یادمانی را در زادگاهش روستای نران سنندج بنا کند.
ناخدا دوم همت علی قبادی گفت: زنده یاد سلیمی یکی از فرمانده هان برجسته نیروی دریایی ارتش بوده و هنوز هم یاد و خاطرات رشادت های آن بزرگوار در بین فرماندهان این نیرو باقی مانده است.
وی اضافه کرد: ناخدادوم احمد سلیمی نرانی نام آشنا در بین نیروی دریایی بوده و یاد آن بزرگوار اکنون هم به عنوان یکی از الگوهای اخلاق و از خودگذشتگی در بین فرمانده های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی زبان زد خاص و عام است.
ناخدا سلیمی نرانی پس از چندین سال مبارزه با بیماری سرطان، در 24 فروردین 1387 حین ادای وظیفه و درحالی که تنها 39 بهار زندگی را سپری کرده بود، وفات کرد.
ناخدا دوم احمد سلیمی نرانی از جمله نیروهای تلاشگر و از خودگذشته ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که مایه افتخار ایران اسلامی و بویژه مردم کردستان هستند و در تاریخ این مرز و بوم ماندگار خواهند بود.
'روحش شاد و راهش پرراهرو باد'
3020/ 1904
خبرنگار: عبدالله رحمانی /**انتشاردهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.