به گزارش ایرنا این نمایشگاه متشکل از 72 غرفه در جنب هتل زریبار مریوان برای معرفی صنایع دستی استان های مختلف کشور از جمله زنجان، اصفهان، شیراز و کردستان گشایش یافته است.
مسئول میراث فرهنگی شهرستان مریوان در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان های کشور با بخش ویژه کردستان و مریوان تا 15فروردین سال جاری دائر و آماده بازدید و استقبال از مهمانان و گردشگران نوروزی است.
فریاد حدادیان افزود: این نمایشگاه مشتمل بر 72 غرفه شامل عرضه غذاهای محلی، کلاش بافی، لباس های محلی، نمد، سبد بافی، زیورآلات، ابزارهای سنتی-بومی و سوغات مریوان و استان های کشور است.
حدادیان افزود: در این نمایشگاه همچنین صنایع دستی و سوغات استان های سراسر کشور از جمله زنجان، اصفهان، شیراز و سایر استانها و شهرستان کردستان به نمایش گذاشته شده است.
وی اظهار داشت: شهر مریوان به عنوان شهر ملی کلاش (گیوه) شهرت داشته و مهد تولید این نوع از کفش در جهان است بر همین اساس برگزاری این نوع نمایشگاه هم موجب معرفی شهرستان و هم جذب گردشگران بیشتر به این شهرگردشگر پذیر می شود.
مهمترین محصولات صنایع دستی مریوان محصولات چوبی، گیوه های محلی و شال دستباف است همچنین عسل طبیعی سرشیو به عنوان سوغات محلی مریوان در بازار شهر به گردشگران عرضه می شود.
دریاچه زریبار، بازارچه مرزی مریوان، روستاها ی قلقله، کانی میران، سرنژمار، هتل زریوار مریوان، هتل جهانگردی مریوان، غار کونا شم شم، دشت بیلو، پل گاران و آبشار کویله از جاذبه های گردشگری مریوان است.
شهر مریوان در 125 کیلومتری شمال غربی سنندج مرکز کردستان در همسایگی مرز ایران و عراق قرار در کنار دریاچه زریبار واقع شده است.
3034/1904
** خبرنگار: حسن حسین زاده/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.