به گزارش خبرنگار ایرنا، کریم ذوالفقاری روز پنجشنبه در آیین غرس نهال مجتمع باغات پایاب زیویه افزود: یکی از مواری که برای بخش کشاورزی استان ضرورت پیگیری به همراه داشت رفع تداخلات در اراضی کشاورزی است که با پیگیری های انجام شده 90درصد از این پرونده ها حل و فصل شد.
وی با اشاره به اینکه عامل مهم خدمت به کشاورزان ایجاد انگیزه است اظهار کرد: خدمت به بهره برداران بخش کشاورزی با هدف ارتقاء درامد اساس و انگیزه خدمت در این بخش به شمار می رود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی بیان تقاضا از سوی مردم است که با عنوان کردن مسائل و موارد قابل پیگیر و انعکاس آنها به دولت، انگیزه خدمت نیزایجاد می شود.
وی در ادامه افزود: پروژه های پایاب در راستای توسعه طرح های کشاورزی به ویژه توسعه باغات در راستای افزایش درامد برای بهره برداران بخش کشاورزی می تواند نقش مهمی نیز در افزایش راندمان آب داشته باشد.
به گفته وی کاشت 198 هزار اصل نهال با اعتبار 6 میلیارد ریال در 370 هکتار باغ در فاز اول شبکه پایاب زیویه کاری ارزشمند است که با وجود کمبود اعتبار به نتیجه رسیده است.
فرماندار شهرستان کامیاران نیز در این آیین گفت: در گذشته جوانان روستاهای این شهرستان برای تامین معاش به استان های همجوارمهاجرت می کردند، اما رونق اقتصادی در بخش کشاورزی و گردشگری در حال حاضر از مهاجرت نیروی انسانی این شهرستان جلوگیری می کند.
مسعود روحانی افزود: اعتبارات عمرانی یک سال شهرستان کامیاران 80 میلیارد ریال است، اما بخش کشاورزی برای اجرای یک پروژه 2 برابر این اعتبارات را در قالب پروژه های مهم که کاملاً توجیه اقتصادی نیز دارد هزینه می کند.
وی اظهار کرد: همکاری شورا، دهیاری و اهالی روستای بزوش در راستای انجام پروژه شبکه پایاب سد زیوه در فاز اول که اقدام مهمی در توسعه باغات و اراضی کشاورزی است جای تقدیر دارد.
استان کردستان به دلیل داشتن بیش از یک میلیون و 110 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم در غرب کشور به شمار می رود و جایگاه سوم کشوری در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.