به گزارش ایرنا، سرهنگ رمضان نادری روز سه شنبه در جمع رسانه های خبری استان در سنندج، با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروزی سال 95 تصادف منجر به فوت در مناطق درون شهری نداشته ایم گفت: امید است تعطیلات نوروز امسال نیز تصادف فوتی نداشته باشیم.
وی اظهار کرد: بیشترین تصادف استان کردستان در سال جاری مربوط به مناطق درون شهری، عابرین پیاده و موتورسیکلت ها بوده است.
وی افزود: اکثر این تصادفات به دلیل بی توجهی عابرین پیاده به قوانین و مقررات و بی توجهی به علائم رانندگی و خط کشی ها است.
وی با اشاره به اینکه طرح نوروزی 96 از امروز همزمان با سراسر کشور در کردستان آغاز شده است گفت: در همین راستا هماهنگی های لازم میان سازمان های مختلف در استان به عمل آمده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان افزود: در راستای اجرای طرح نوروزی، تخلفات و هنجارشکنی موتور سواران به صورت ویژه پی گیری می شود.
وی اظهار کرد: در راستای برخورد با رانندگان متخلف و حادثه ساز اخذ گواهینامه، ثبت نمره منفی و توقیف خودرو به مدت سه روز به عمل خواهد آمد.
سرهنگ نادری افزود: خودرویی که مرتکب 2 تخلف حادثه ساز شده باشد به مدت سه روز توقیف خواهد شد.
وی فراهم کردن بسترهای ایمن برای رانندگان و تلاش برای روانسازی و کاهش ترافیک در تعطیلات نوروزی را دغدغه مهم پلیس راهور در تعطیلات نوروزی برشمرد و گفت: پلیس راهور در نوروز آماده خدمات رسانی به مردم استان و مسافران استان است.
وی افزود: خودرو هایی که دارای شیشه دودی است به نحوی که راننده و سرنشین آن قابل مشاهده نباشند 500 هزار ریال جریمه می شوند.
وی سرعت غیر مجاز و آلودگی صوتی را از تخلفات رانندگی برشمرد و گفت: در تعطیلات نوروز با هنجارشکنان و حادثه سازان قاطعانه برخورد می شود.
وی اظهار کرد: هم اکنون 52 دوربین نظارتی در استان مجهز به دستگاه فیلمبرداری و عکسبرداری است که تخلفات را ثبت می کند.
وی ادامه داد: این دوربین ها در شهرستان های بانه، مریوان، سقز، دهگلان، قروه و کامیاران راه اندازی شده است.
وی نقش دوربین های ثبت تخلف را در مدیریت ترافیک بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: 15 دوربین ثبت تخلف جدید در مرکز استان آماده بهره برداری است.
نادری گفت: رانندگان با مراجعه به سایت راهور و سامانه 120 می توانند اطلاعات مربوط به میزان تخلفات رانندگی آگاه شوند.
وی اظهار کرد: بحث پیاده راه خیابان فردوسی به عنوان مصوبات شورای ترافیک مطرح شده است و امید است این طرح در سال 96 اجرا شود.
وی افزود: طبق قانون ماده 40 قانون بیمه پرداخت خسارت تصادفات اجباری است و رانندگان موظفند خسارت ناشی از تصادفات را پرداخت کنند اما در ایام تعطیلات نوروز اگر رانندگان در سایر شهرستان ها باشند می توانند خسارت خود را بگیرند.
نادری گفت: فرهنگسازی و آموزش مهم ترین عامل تاثیرگذار در کاهش ترافیک و تخلفات محسوب می شود.
وی اظهار کرد: مردم می توانند با مراجعه به سامانه 197 و 166 تخلفات را گزارش کنند.
با اینکه میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات در خیابان های درون شهری کاهش 6 درصدی داشته اما میزان کشته های تصادفات جاده ای در این مدت 12 درصد افزایش یافته است.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش /** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.