به گزارش خبرنگار ایرنا شرکت رایان افزار پژوه از سال 76 کار خود را با مشارکت سه کارشناس حوزه آی تی در حوزه سخت افزار شروع و از آغاز کار تا امروز این شرکت سالانه رشد خود را با شیب خوبی حفظ کرده است.
این شرکت از سال 1380بصورت تخصصی در حوزه تولید نرم افزار فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 93 به عنوان یکی از شرکت های فعال در حوزه IT در پارک علم و فناوری کردستان مستقر و در سال 94 جزو شرکت های دانش بنیان شد.
مدیر و موسس این شرکت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شرکت ما در زمینه تولید نرم افزارهای سلامت محور مانند نرم افزار مدیریت داروخانه، آزمایشگاه، مدیریت مراکز تصویربرداری، سیستم اطلاعات بیمارستانی و سامانه نوبت دهی کلینیک فعالیت می کند.
اردشیر عظیمی نیا افزود: ابتدای کار ما در شرکت با تحت داس شروع شد و از همان زمان دائم در حال بروزرسانی محصولات بوده ایم و سال 79 وارد نسخه ویندوز شدیم و از سال 90 نیز با تکنولوژی جدید و تحت وب شروع به کار کرده و در حال حاضر نسخه های اندرویدی محصولاتمان را به بازار عرضه کرده ایم.
وی با بیان اینکه شرکت ما بر روی نرم افزارهای مدیریت اطلاعات بیمارستان فعالیت می کند و در حال توسعه آن است اظهار کرد: این شرکت از ابتدای تاسیس تاکنون بصورت پله ای رشد داشته وهم اکنون حدود 400 مشتری در حوزه نرم افزار سلامت محور دارد.
موسس و مدیرشرکت رایان افزار پژوه با اشاره به تولید چندین نرم افزار بیمارستانی در حوزه سلامت محور گفت: یکی از این نرم افزارهای تولیدی ما، نرم افزار رضایتمندی بیماران بیمارستانی است و این نرم افزار میزان رضایتمندی و نارضایتی بیماران را بررسی می کند.
وی افزود: این نرم افزار برای نخستین بار در سطح کشور حدود سه ماه است که بصورت پایلوت در بیمارستان بعثت سنندج فعال و منجر به افزایش کیفیت خدمات بیمارستانی شده و مورد استقبال خوب مردم و پرسنل بیمارستان نیز قرار گرفته است.
به گفته وی بیمارستان بعثت سنندج جزو نخستین بیمارستان های سطح کشور است که سیستم رضایتمندی بیماران در آن نصب شده و قرار است پس از طی مراحلی، در تمام بیمارستان های کشور این نرم افزار نصب شود.
عظیمی نیا سیستم مونیتورینگ بیماران اتاق عمل را از دیگر نرم افزاری های طراحی شده توسط این شرکت عنوان کرد و گفت: این نرم افزار نیز بصورت پایلوت در بیمارستان بعثت نصب شده و براساس آن ورود، خروج و وضعیت کلی بیمار در اتاق عمل بصورت انلاین بر روی سیستم نمایش داده می شود.
به گفته وی با راه اندازی این سیستم همراهان بیماران استرس چگونگی وضعیت بیماران خود را ندارند و بصورت آنلاین وضعیت بیمار خود را رصد می کنند.
موسس و مدیرشرکت رایان افزار پژوه در ادامه گفت: یکی از مواردی که بیماران و همراه بیمار موقع ترخیصی با آن مواجه می شوند ترافیک صف مراجعان در واحدهای ترخیص بیمارستانی است و در این راستا نیز سیستم مونوتورینگ وضعیت بیماران ترخیصی را طراحی کرده ایم.
وی اظهار کرد: با راه اندازی این نرم افزار که هم اکنون در بیمارستان بعثت وجود دارد، نیز وضعیت پرونده های بیماران ترخیصی بر روی سیستم نمایش داده می شود و علاوه بر آن بصورت گویا نیز وضعیت اعلام خواهد شد و لازم نیست بیمار یا همراه وی ساعت ها در صف منتظر بمانند.
عظیمی نیا افزود: داشبورد اطلاعات بیمارستانی نرم افزار دیگری است که طراحی کرده ایم و در واقع سامانه ای برای مدیریت خدمات و وضعیت بیماران در بیمارستان ها است.
وی ادامه داد: در این نرم افزار کل خدماتی که به بیماران از مرحله پذیرش تا ترخیص ارائه می شود بصورت آنلاین به این سامانه ارسال می شود و مدیران ارشد دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان ها می توانند بوسیله این داشبورد بصورت لحظه ای وضعیت بیماران خود را ببییند.
موسس شرکت رایان افزار پژوه با بیان اینکه طراحی این نرم افزار به پایان رسیده و در حال تحویل به دانشگاه علوم پزشکی است که دراختیار بیمارستان ها قرار گیرد، گفت: اکثر داشبوردهای مدیریت بیمارستانی، نرم افزارهای خارجی هستند اما ما این نرم افزار را به صورت بومی طراحی و تولید کرده ایم.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی یکی از سازمان هایی است که بیشترین حمایت را نرم افزارهای ما داشته و برخلاف سایر سازمان ها و نهادها تقریبا بین 80 تا 90 درصد نرم افزارهای خود را از شرکت های بومی تهیه کرده و فضای کسب و کار را در اختیار ما قرار داده اند که بتوانیم با هم تعامل داشته و نرم افزارمان را به آنان بفروشیم.
عظیمی نیا در ادامه افزود: نرم افزارهایی که ما طراحی کرده ایم چیزهایی است که برای بیمار ملموس بوده و نیاز بیمار است و تمامی خدماتی که بیمارستان ارائه می دهد تحت تاثیر این فعالیت ها قرار دارد.
وی بیان کرد: بدون شک اگر در بیمارستان ها بهترین خدمات نیز ارائه شود اما در هنگام ورود و خروج، بیمار با مشکل مواجه شود و کیفیت خدمات را نبیند باقی خدمات بیمارستان تحت تاثیر قرار گرفته و بیمار ناراضی از بیمارستان خارج می شود.
او با بیان اینکه کیفیت خدمات بیمارستانی برای بیماران بسیار مهم است گفت: هدف ما از طراحی این نرم افزارها علاوه بر افزایش رضایتمندی بیماران از خدمات بیمارستانی، خدماتی نیز که از سوی پرسنل بیمارستان ارائه می شود تحت تاثیر موارد جزیی قرار نگیرد و مردم با رضایت از بیمارستان خارج شوند.
مدیر شرکت رایان افزار پژوه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در جامعه ما قوانین مشخصی برای بحث حمایت از این شرکت ها پیش بینی شده است اما حمایت ها بصورت سلیقه ای انجام می شود.
وی افزود: هم اکنون در کشور طرحی با نام طرح تکاپو برای حمایت از شرکت های دانش بنیان بویژه در حوزه ای تی مطرح شده اما تاکنون برنامه مدون و قابل اجرایی برای این حمایت ها بخصوص در استان کردستان انجام و عملیاتی نشده است.
عظیمی نیا اظهار کرد: همین امر موجب شده دوگانگی برای این شرکت ها که در حوزه ای تی کار می کنند به وجود بیاید و دچار تردید شوند که ایا این حمایت ها انجام می شود یا نه و آیا عزم جدی برای حمایت از این شرکت ها وجود دارد؟
وی با بیان اینکه آی تی رشته است که نیروی انسانی می تواند آن را توسعه داده و جلو ببرد گفت: دست و بال دولت در بحث اشتغال بسته است و بدون شک اگر بتواند در حوزه آی تی حمایت هایی مانند همین طرح تکاپو از شرکت های فعال داشته باشد در اشتغالزایی جوانان موثر بسیار موثر خواهد بود.
موسس شرکت رایان افزار پژوه افزود: به عنوان شرکت دانش بنیان تلاش کرده ایم که در حوزه اشتغالزایی ورود پیدا کرده و فعالیت هایی را انجام دهیم اما به حمایت های بیشتر دولت براساس ساز و کارهایی که خودپیش بینی کرده اند، نیازمندیم.
وی اظهار کرد: آی تی جزو بزرگترین صنعت های دنیا از نظر اقتصادی به شمار می رود اما متاسفانه اهمیت آن را درک نکرده اند و جوانان ما بیشتر به شغل های دولتی چشم دارند و منتظر استخدام در سازمان ها و شرکت های دولتی هستند.
عظیمی نیا بیان کرد: یکی از مشکلاتی که ما در شرکت خود با ان دست و پنجه نرم می کنیم این است که معمولا افرادی که با ما کار می کنند احساس امنیت شغلی ندارند و همواره بدنیال پیدا کردن یک شغل دولتی هستند و این معضلی هم برای ما وهم برای جوانان بیکار و جویای کار است.
وی افزود: اگر دولت بیشتر از بخش خصوصی حمایت کند ناخودآگاه جوانان ما نیز آن اعتماد را به این بخش پیدا کرده و ما نیز می توانیم از وجود نیروی انسانی متخصص بهره بگیرم.
7348/1904
خبرنگار: افسانه گلباغی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.