به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالمحمد زاهدی شامگاه دوشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: در مدتی که تحت تاثیر تحریم ها بودیم مجبور به وارد کردن تکنولوژی از چین به جای اروپا شده بودیم.
وی با اشاره به اینکه به دلیل تحریم ها سال ها برای ارتباط با بانک های خارجی مشکل داشتیم، اظهار کرد: در کشتیرانی و در سرمایه گذاری خارجی مشکل داشتیم.
استاندار کردستان ادامه داد: رفع آثاری که به دلیل تحریم ها در کشور ایجاد شده بود زمان می برد.
وی با اشاره به کشورهایی که پس از صدور قطعنامه علیه آن دچار جنگ یا تغییر حاکمیت شدند، گفت: تنها ایران توانسته بود با بهره از دیپلماسی، قطعنامه شورای امنیت را توسط همان ارگان لغو کند.
وی اظهار کرد: اکنون مسیر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم تر است و مجموعه نظام نیز از سرمایه گذاری حمایت می کند.
زاهدی موتور محرکه هر کشور را بخش خصوصی دانست و افزود: بنگاه اقتصادی باید در اختیار مردم قرار گیرد و کار دولت هم سیاست گذاری، حمایت و نظارت باشد.
وی خواستار کمک همه دستگاه ها به سرمایه گذاری در استان کردستان شد و گفت: پایین بودن درآمد سرانه و مشکلات اقتصادی استان بدون سرمایه گذاری حل نخواهد شد.
استاندار کردستان گفت: شرکت های وابسته به دولت را برای سرمایه گذاری در کردستان تشویق کرده ایم اما اگر از سرمایه بخش خصوصی استفاده نکنیم نتیجه مطلوب را دریافت نخواهیم کرد.
وی خواستار حل مشکلات مرز سیران بند بانه و باشماق مریوان شد و گفت: مرز پیشانی کشور است و باید بیشتر به آن اهمیت داده شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان نیز گفت: از سال 76 هزینه های زیادی توسط دولت در مرزهای سیران بند و باشماق صورت گرفته است.
امیر قادری با اشاره به ارتقای زیرساخت های این 2 مرز افزود: هرچند دولت در این مرزها هزینه می کند اما از محل درآمدهای این مرزها، می توان برای عمران و آبادانی آن هزینه کرد.
وی ادامه داد: درآمدهایی که از پارکینگ و باسکول حاصل می شود را می توان صرف ارتقای زیرساخت های دیگر مرز کرد.
وی همچنین از تهیه و تدوین طرح جامع باشماق خبر داد.
استان کردستان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری در سال 1390 دارای 10 شهرستان، 29شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه بوده است.
استان در مجموع یک میلیون و 493 هزار و 645 نفر جمعیت دارد که در 29 شهر و هزار و 703 روستا ساکن هستند.
6108/ 3020
** خبرنگار: امید بهمنی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.