به گزارش ایرنا، فعالیت در عرصه تولید توسط بخش خصوصی و دولت، اقدامی پرچالش برای توسعه قدرت اقتصادی و رفع چالش های مختلف اشتغال و معیشت مردم است که خرید کالاهای تولید شده از سوی مردم یک بازی برد برد برای تکمیل زنجیره تولید است.
دولت تدبیر و امید گام های محکمتری برای تحقق شعار خصوصی سازی برداشته و تولیدگران نیز با حمایت های مختلف دولت هم اکنون توانسته اند بخشی از تولید داخلی را در راستای اقتصاد مقاومتی تحقق بخشند که استفاده مردم از کالاهای داخلی در نقطه مقابل آن برای رسیدن به اقتصادی پویا و مردمی است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج روز سه شنبه در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: باور مردم به تولیدهای داخلی و استفاده از کالای ایرانی بجای کالاهای خارجی باعث افزایش قدرت تولیدگران و سوق دادن فعالان بخش خصوصی برای رقابت در بازارهای بین المللی می شود.
سید کمال حسینی افزود: زندگی مرفه برای جامعه از عمده نتایج حضور مردم در خرید کالاهای ایرانی بوده چراکه تقویت تولید داخلی باعث ایجاد اشتغالزایی به عنوان عمده دلیل بروز برخی آسیب های اجتماعی می شود.
وی با اشاره به اینکه خرید مردم از کالاهای ایرانی نقطه مقابل تقویب بازار کار برای تولید داخلی است افزود: حمایت از بخش خصوصی، ایجاد بازار آزاد و عرصه رقابت در بازارهای داخلی از وظایف دولت برای تقویت تولید و تقاضای بازار است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج ادامه داد: دولت تدبیر و امید برای تحقق شعار حمایت از بخش خصوصی اقدام های متعددی در راستای ایجاد اقتصاد خصوصی و بازار آزاد انجام داده و حضور مردم در بازارهای داخلی به عنوان مکمل نقشی اساسی در موفقیت عرصه تولید دارد.
حسینی افزود: جامعه تولید کشور هم اکنون نیازمند پویشی برای تولید تمامی کالاهای مورد نیاز کشور توسط بخش خصوصی است در این بین لازم است قدرت شرکت های خصوصی دربرابر شرکت های دولتی و شبه دولتی افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه کیفیت کالاهای تولید داخل نسبت به برخی کالاهای خارجی بیشتر است گفت: اگر مردم با صبر و بردباری برخی ایرادهای تولید داخل را تحمل کنند شرکت های ایرانی که تازه تاسیس هستند می توانند برای جبران این بردباری تولیدات خود در زمینه های مختلف از جمله کیفیت و بسته‌بندی می توانند تقویت کنند.
هم اکنون 650 واحد تولیدی از 757 واحد استان به صورت کامل فعال بوده و بقیه نیز نیمه فعال هستند.
هم اکنون حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.
3034/ 3020
**خبرنگار: حسن حسین زاده/ **انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر عضو شوید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.