به گزارش ایرنا، کمیته ای که با ساز و کار شایسته توانسته در لایه های جامعه جای خود را عمیقا باز کند به نحوی که تقریبا کمتر خانواده ای است که در طول روز صدقه خود را به صندوق های آبی سطح شهر نیندازد.
از برکت اتحاد، ایثار مردمی و مدیریت شایسته این نهاد امروز ضمن پرداخت کمک های نقدی، در زمینه احداث واحدهای مسکونی، ایجاد اشتغال، تسهیل ازدواج پیشرو است.
امام جمعه شهر قروه گفت: کمیته امداد یکی از نعمات خداوند برای امت اسلامی است که نباید در کمک به فقرا، مسکین توقعی وجود داشته باشد و این امر اصل مسیر و کمک به این قشر است.
حجت الاسلام حسن باباییان افزود: کمیته امداد امام راحل از نعمات و نقطه افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و این نهاد سیره و روش علوی و اهل بیت است.
وی با بیان اینکه تاسیس کمیته امداد بعد از 22 روز پس از پیروزی انقلاب نشان از اهتمام بنیانگذار انقلاب اسلامی به فقرا است اظهار کرد: امام راحل با پیروی از سیره اهل بیت(ع) به محرومین توجه ویژه ای داشت و با آنها با بزرگواری و کرامت انسانی برخورد کرد.
امام جمعه اهل سنت قروه نیز با اشاره به 14 اسفند ماه سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال 57 گفت: این نهاد مقدس یکی از بهترین نعمت های انقلاب اسلامی برای مردم کشور ایران به ویژه مستضعفین و محرومین است.
ماموستا ملاهاشم نوری افزود: کمیته امداد تنهاترین و بهترین نهاد در زمینه رسیدگی به محرومین و مستضعفین است که خدمات و تسهیلات مختلفی در کنار مستمری، برنامه ریزی برای آموزش های مختلف، تهیه جهیزیه و کمک به بیماران مختلف، خدمات درمانی و بهداشتی، اطعام، افطاری، سرپرستی ایتام، از سوی کمیته امداد انجام می‌گیرد.
به گفته وی کمیته امداد بهترین پناهگاه مردم مستضف و محروم است و باید خیران در کمیته امداد نیز ورود پیدا کنند تا به محرومان کمک بیشتری شود.
فرماندار قروه هم گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره)یک ظرفیت بسیار خوبی در زمینه های مختلف به ویژه اشتغال با نگاه کاهش فاصله طبقاتی در سطح جامعه، کاهش فقر و توانمندسازی خانواده ها است.
پرویز کولانی افزود: این نهاد مقدس یا یک نگاه خدمت بی منت و خادمانه است که عزت افراد جامعه و تحت پوشش را سرلوحه کار خود قرار داده است.
به گفته وی یکی دیگر از رویکردهای کمیته امداد امام (ره) در حوزه توانمندسازی و ایجاد مشاغل خرد، متوسط و درآمد برای خانواده ها است و با توجه به ظرفیت هایی که در منطقه وجود دارد این نهاد نقش مهمی در کاهش بیکاری، بالا بردن اعتماد به نفس و عزت مندی خانواده های تحت پوشش دارد.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام راحل متعلق به همه است افزود: این نهاد مقدس یک نهاد فرابخشی است که از یادگارهای ارزشمند امام و از اهداف انقلاب اسلامی ایران بوده است که باید بسترهای لازم در کمیته امداد جهت ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده ها با دید مثبت و با همکاری دستگاه های اجرایی و بانک ها فراهم شود.
وی افزود: ماهیت و خصلت انقلابی بودن کمیته امداد امام خمینی(ره) باید حفظ شود و دستاویز گروهای سیاسی و افراد سودجوء قرار نگیرد چرا که این نهاد متعلق به همه است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قروه نیز گفت: یکی از راه های توانمندسازی و کسب درآمد خانواده ها در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ارزان قیمت برای افراد دارای استعداد و توانمند تحت پوشش این نهاد مقدس است.
علیرضا خوشبخت افزود: در سال جاری 38 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از سوی بانک های عامل برای 280 نفر پرداخت شد.
به گفته وی یکی دیگر از برنامه های کمیته امداد، آموزش شغلی برای خانواده های تحت پوشش است که بر این اساس 780 نفر آموزش شغلی بلند مدت و کوتاه مدت گذراندند.
خوشبخت افزود: در راستای تقویت بنیه دینی و معنوی خانواده ها با کمک خیرین و اعتبارات داخلی کمیته امداد 498 نفر برای اولین بار به مشهد، کربلا و قم اعزام شدند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قروه افزود :امسال برای اولین بار برای متقاضیان تشکیل پرونده جهت دریافت کمک هزینه ازدواج پرداخت شده و هیچ متقاضی پشت نوبتی جهت دریافت جهیزیه و کمک هزینه ازدواج در این شهرستان وجود ندارد.
خوشبخت اضافه کرد:در سال جاری برای 233 مورد با اعتبار چهار میلیارد و 640 میلیون ریال کمک هزینه ازدواج برای افراد تحت پوشش این نهاددر شهرستان قروه پرداخت شد.
به گفته وی در سال جاری 20 واحد مسکونی به متقاضیان زیر پوشش این نهاد با اعتبار چهار میلیارد ریال واگذار شده است.
در شهرستان قروه هفت هزار و 100 نفر در قالب چهارهزار و 90 خانوار از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند که بیش از 55 درصد از این جمعیت را زنان سرپرست خانوار هستند.
در این شهرستان 333 یتیم، 559 دانش آموز،39 دانشجو و 2طلبه تحت حمایت این نهاد هستند.
قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.
7345/ 3020
گزارش:سارا صالحی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.