حجت الاسلام حسن باباییان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح تحول نظام سلامت طرح خوبی است که مبنای آن بهبود روند درمان مراجعین از حیث ارائه خدمات و کاهش هزینه ها است اما در اجرا، این طرح با برخی از کاستی ها همراه است.
به گفته وی اگر سیاست گذاری صحیح صورت گیرد جامعه از حیث سلامت روانی و جسمانی بسیار در شرایط مطلوبی قرار خواهد گرفت مدیریت و اجرای صحیح، لازمه کار آمد بودن این طرح است.
حجت الاسلام باباییان با اشاره به یکی از مشکلات طرح تحول نظام سلامت که باعث گلایه مردم قروه شده است افزود: تاخیر بیمه‌ها در پرداخت حق هزینه ها به بیمه شدگان به معضل بزرگی تبدیل شده است که خود باعث ایجاد مشکلات روانی در جامعه می شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر برخی از مراکز درمانی شهرستان قروه نسبت به حجم مراجعین بسیار کوچک هستند و حتی نفس کشیدن را در این مراکز برای بیماران با مشکل همراه می کند و بسیاری از مراجعین را از هدف خود منصرف می کند.
امام جمعه قروه افزود: در برخی از شهرستان ها و کلان شهرها به لحاظ بعد امکانات و برخوردار بودن، خیلی از هزینه ها کاهش یافته است اما اگر چه شهرستان قروه یک شهرستان برخوردار است این امر به صورت کامل محقق نشده است.
حجت الاسلام باباییان گفت: نبود زیر ساخت های لازم و امکانات پزشکی از عواملی است که بسیاری از خدمات طرح تحول نظام سلامت را تحت شعاع قرار می دهد و شخص بیمار برای درمان به کلان شهرها مهاجرت می کند.
وی در ادامه افزود: طبیعی است که دولت توان تامین همه امکانات پزشکی را به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم ندارد اما با توجه به جایگاه شهرستان قروه که می تواند جوابگوی شهرستان های همجوار از جمله سنقر و دهگلان باشد باید بسیاری از امکانات پزشکی و پیراپزشکی در قروه ایجاد شود که این امر می تواند از مهاجرت ها جلوگیری کند.
امام جمعه قروه گفت: تجهیز داشته ها به مراتب واجب تر از ایجاد نداشته ها است چرا که وجود مراکز بهداشتی و تجهیز امکانات در مراکز بخش ها متناسب با تعداد جمعیت نیست و با خرید خدمات از این مراکز می توان جلوی ازدحام و حضور مردم از این بخش ها در مرکز شهرستان را گرفت و بسیاری از هزینه ها را کاهش داد.
طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت سال 93 با هفت طرح و برنامه جامع شامل کاهش پرداختی مردم، ارتقاء کیفیت ویزیت، ترویج زایمان طبیعی، مقیم کردن پزشکان متخصص، ارتقاء هتلینگ بیمارستان ها، اورژانس هوایی و پرداخت مبتنی بر عملکرد آغاز شد.
قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.
7345/1904
**خبرنگار:سارا صالحی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.