به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز سه شنبه در دیدار وزیر اطلاعات با نخبگان و مدیران استان کردستان، افزود: ما هر چه به ایام انتخابات نزدیک می‌شویم تخریب دولت بیشتر می شود اما توجه نمی کنند که تخریب دولت تخریب در واقع نظام است.
وی اظهار کرد: نظام سلطه به دنبال این است تا به افکار عمومی این باور را القا کند که نظام اسلامی نمی ‌تواند کارآمد باشد و در این شرایط افرادی از داخل کشور هم به این موضوع دامن می ‌زنند.
زاهدی ادامه داد: کردستان استانی با ظرفیت‌ها و سرمایه‌های خدادادی و طبیعی است، سرمایه‌ ای که در کمتر استانی از کشور وجود دارد.
استاندار کردستان تاکید کرد: سرمایه انسانی در کنار ظرفیت‌های خدادادی از دیگر توانایی ها و ظرفیت های کردستان است که باید از این توانمندی ها بیشتر بهره بگیریم چون می‌ توانند به توسعه استان و کشور کمک کنند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی استان کردستان، گفت: سال 94 و 95 کردستان در حوزه پژوهش به عنوان استان برتر در کشور شناخته شد.
زاهدی اظهار کرد: آعاز هوشمند کردن کارت سلامت به جای دفترچه بیمه از استان کردستان، نشان از ظرفیت‌های علمی بسیار خوبی است که در این استان وجود دارد.
وی ادامه داد: فعالان سیاسی و اجتماعی کردستان به دور از جنجال‌های سیاسی، تلاش مضاعفی می‌ کنند تا مردم را به حضور در عرصه انتخابات تشویق کنند و در یک فضای سالم فعالیت خود را در قالب تشکل‌های مردمی انجام دهند.
استاندار کردستان افزود: در دولت تدبیر و امید تشکیل سازمان‌های مردم نهاد و ایجاد دفتر نمایندگی و شاخه‌های احزاب و گروه‌های سیاسی افزایش قابل توجهی داشته است.
وی اضافه کرد: فعالان اقتصادی استان با مشکلات زیادی مواجه هستند و کار آنها با سایر استان‌ها متفاوت است.
وی اظهار کرد: نگاه امنیتی به کردستان در کشور و خارج از کشور وجود دارد در صورتی که کردستان امن ترین استان برای سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی است.
زاهدی گفت: تلاش شده است تا این فضا را بشکنیم و نیاز است کردستان بیشتر به کشور معرفی شود که استانی امن است و از ظرفیت‌های سرمایه ‌گذاری زیادی برخوردار است.
وی با اشاره به مشکلاتی که به دلیل جنگ تحمیلی بر کردستان رفت و این استان را از توسعه زیرساخت ها محروم کرد، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در زمینه زیرساخت‌ها انجام شده است.
استاندار کردستان ادامه داد: در حال حاضر حدود 610 میلیون دلار سرمایه‌ گذاری خارجی در کردستان در حال اجرا داریم.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات صبح امروز سه شنبه به منظور شرکت در چند برنامه مختلف وارد سنندج مرکز کردستان شد و در فرودگاه این شهر مورد استقبال مسئولان استان قرار گرفت.
شرکت در همایش وحدت بین علمای شیعه و سنی، نشست با ائمه جمعه استان کردستان، همایش نخبگان و متنفذین و شورای تامین از جمله برنامه های وزیر اطلاعات در سفر به استان کردستان است.
610/ 3020
**خبرنگار: امید بهمنی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.