به گزارش خبرنگار ایرنا، علی مفاخری روز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سروآباد با موضوع تشکیل کمیته های تخصصی این ستاد که با حضور مسئولین ادارات ذیربط در محل فرمانداری برگزار شد، افزود: کمیته های تخصصی این ستاد در هشت کمیته شامل ازدواج و تحکیم خانواده، هویت و دینداری اسلامی، اوقات فراغت، فضای مجازی، آسیب های اجتماعی، اشتغال، مشارکت های اجتماعی و پیگیری مصوبات تشکیل شده است.
وی ادامه داد: اعضای این کمیته ها که روسای ادارات شهرستانی هستند مشخص شده اند.
وی اظهار کرد: براساس دستورالعمل، فرماندار به عنوان رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان و رئیس اداره ورزش و جوانان نیز به عنوان دبیر این ستاد خواهد بود.
فرماندار شهرستان سروآباد اضافه کرد: هدف از تشکیل کمیته های تخصصی در ستاد ساماندهی امور جوانان برگزاری جلسات و درگیر کردن همه دستگاه ها و ارگان های عضو این ستاد در مسائل مربوط به امور جوانان است.
وی افزود: جلسات کمیته های تخصصی هر ماه به صورت منظم برگزار شده و مهمترین موضوعات و مسائل مربوط به امور جوانان در این جلسات مطرح می شود.
وی ادامه داد: در جلسه اصلی ستاد امور جوانان که هر ماه برگزار می شود، گزارش و نتیجه اقدامات این کمیته ها مطرح و به صورت مصوبه در خواهد آمد.
به گفته وی مصوباتی که در شهرستان قابل اجرا باشد، اجرایی شده و مصوباتی که خارج از توان و ظرفیت شهرستان باشد برای اجرایی شدن به استان ارجاع داده می شود.
وی گفت: یکی از مباحث بسیار مهم جوانان بحث اشتغال آنها است که در کمیته تخصصی اشتغال که ادارات کمیته امداد، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه ای اعضای آن را تشکیل می دهند، مطرح و پیگیری می شود.
مفاخری اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت و پتانسیل بسیار بالای شهرستان سروآباد در بحث گردشگری و اشتغالزایی ادارات کمیته امداد حضرت امام (ره) و جهاد کشاورزی با اجرای طرح ها و پروژه هایی در زمینه باغداری، کشاورزی، زنبورداری، دامداری و ارائه تسهیلات کم بهره می توانند برای جوانان ایجاد اشتغال کنند.
وی توجه به جوانان را یک ضرورت دانست و افزود: باتوجه به اینکه جامعه ایران جوان است، توجه به نیازهای جوانان با برنامه ریزی های دقیق و منظم ضروری است.
به گفته او احکام رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان هر شهرستانی توسط استاندار صادر شده و احکام اعضای این ستاد در شهرستان های توسط فرماندار صادر می شود.

*** مسائل و مشکلات جوانان نیازمند همفکری و همکاری همه دستگاه ها است
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سروآباد نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: تبلیغات اسلامی، سپاه پاسداران، فرهنگ و ارشاد اسلامی، هلال احمر، جهاد کشاورزی، بهزیستی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد امام راحل، راه و شهرسازی، مرکز بهداشت، محیط زیست، بسیج، پیام نور، بنیاد شهید و امور ایثارگران، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی و گردشگری و دادگستری اعضای ستاد امور جوانان شهرستان سروآباد و عضو کمیته های تخصصی این ستاد هستند.
فهیم رحیمی ادامه داد: هدف از تشکیل کمیته های تخصصی در ستاد ساماندهی امور جوانان هماهنگی و همفکری ارگان ها و دستگاه های عضو این ستاد برای برنامه ریزی، حل مشکلات و پیگیری درخواست های جوانان است.
به گفته وی، شهرداران و بخشداران نیز می توانند در جلسات برگزار شده حضور داشته باشند.
وی اضافه کرد: دبیرخانه کمیته های تخصصی بر عهده یکی از ادارات عضو ستاد بوده و در جلساتی که هر ماه برگزار می کنند موضوعات و مسائل مربوط به امور جوانان را مطرح و پیگیری کرده و در جلسه رسمی ستاد امور جوانان که به ریاست فرماندار برگزار می شود، نتیجه اقدامات و برنامه های خود را اعلام و با تایید رئیس ستاد به صورت مصوبه رسمی در خواهد آمد.
وی با بیان اینکه جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان به صورت منظم برگزار خواهد شد، افزود: حوزه جوانان حوزه ای گسترده بوده و تنها با یک سازمان یا ارگان امکان برنامه ریزی و توجه به مسائل این قشر جامعه وجود ندارد، بنابراین نیازمند تعامل، همکاری و مشارکت همه دستگاه ها، نهادها و ارگان های دولتی برای اجرایی شدن فعالیت ها و اهداف ستاد ساماندهی امور جوانان است.
شهرستان سروآباد در 90 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداک/ **انتشار دهنده: امید بهمنی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.