از غروب روز چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه یک سامانه بارشی استان را فرا می‌گیرد که موجب بارش باران و برف در نواحی مختلف می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از غروب روز چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه یک سامانه بارشی استان را فرا می‌گیرد که موجب بارش باران و برف در نواحی مختلف می‌شود.

به گزارش جماران، علی پناهی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه بارشی که بیشتر نواحی غربی و مرکزی استان همچون شهرهای بانه، مریوان، سروآباد، سنندج و کامیاران را در بر می‌گیرد در ارتفاعات باعث بارش برف می شود و اختلال در تردد در گردنه‌ها و جاده‌های استان نیز دور از انتظار نیست.

وی افزود: وزش باد در بعد از ظهر روز چهارشنبه شدید است و به دنبال آن پدیده گرد و غبار محلی هم مشاهده می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از امروز تا روز چهارشنبه دمای هوای استان روند افزایشی دارد اما از روز چهارشنبه تا هفته آینده دمای هوا افت پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: در شبانه روز گذشته روستای سراب شهرک شهرستان دهگلان با دمای منفی یک درجه سردترین و روستای سلین در شهرستان سرواباد با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقاط استان بودند دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین ۲ و ۱۹ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

در سال زراعی جاری تاکنون به صورت میانگین ۴۹ میلی‌متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد و نسبت به میانگین دوره بلندمدت (۳۰ سال گذشته) ۳۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.