معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مثبت شدن تست یک بیمار مشکوک به کرونای جهش یافته در این استان خبر داد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: نتیجه آزمایش یک نفر از سه بیمار مشکوک مبتلا به کرونا جهش یافته( انگلیسی) در استان که به تهران ارسال شده بود، مثبت اعلام شد.

به گزارش جماران، دکتر ابراهیم قادری روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نمونه آزمایش ۲ نفر مشکوک دیگری در حال بررسی قرار دارد و در حال حاضر وضعیت عمومی بیماری که نتجیه آزمایش وی مثبت اعلام شده، خوب است.

وی افزود: افراد در تماس نزدیک با این بیماران شناسایی و در حال انجام تست کرونا از آنها هستیم و تعدادی بیمار مشکوک دیگر به این نوع از ویروس جهش یافته در استان شناسایی شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر مشغول فراهم کردن امکان انجام تست‌های ویژه ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در استان هستیم و امکانات آن فراهم شده است.

وی افزود: در حال حاضر استان از لحاظ ابتلا به کرونا در وضعیت باثباتی به سر می برد که در برخی روزها شاهد افزایشهای نگران کننده ای در برخی شهرستانها از جمله سنندج هستیم و اگر مردم رعایت نکنند، روزهای سختی در پیش خواهیم داشت.

دکتر قادری با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل های بهداشتی باید بیش از پیش مورد نظر شهروندان باشد اضافه کرد: در حال حاضر نگرانی اصلی ما تجمع‌های خانوادگی، مهمانی‌ها و عروسی‌هاست که به عنوان مهم‌ترین کانون‌های شیوع ویروس به شمار می روند چرا که افراد حاضر در این دورهمی ها بدون ماسک و بدون کمترین رعایت پروتکل های بهداشتی در آن حضور دارند.

وی افزود: شیوع ویروس جهش یافته نباید به عنوان ایجاد وحشت تلقی شود چرا که این ویروس علائمی شبیه ویروس اولیه دارد و تنها روند بروز علائم آن سریعتر و میزان واگیری آن بیشتر است و اگر دستورالعملهای بهداشتی رعایت شود، مشکلی نخواهیم داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.