رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۲۵ درصد گونه‌های گیاهی کشور در این استان وجود دارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۲۵ درصد گونه‌های گیاهی کشور در این استان وجود دارد که باید زمینه معرفی گونه‌های جدید در رویشگاه‌های این منطقه فراهم شود.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، محمد فرید سپری روز شنبه در جلسه هماهنگی بزرگداشت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، فرهنگ منابع طبیعی باید به فرهنگ عمومی کشور تبدیل شود که حرف بزرگی است و باید روی این مساله سرمایه‌گذاری شده و برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تنها منحصر به هفته منابع طبیعی نشود.

وی افزود: انفال در واقع متعلق به خدا و بیت المال است که از هرجنبه‌ای باید به آن توجه شده و حافظ این میراث گرانبها باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به سیلاب‌های سهمگین شمال کشور در سال‌های اخیر، گفت: این سیلاب‌ها حاصل تخریب جنگلهایی است که آب را به خوبی در خود ذخیره می‌کنند و بشر کمر به نابودی آن بسته است.

جلوگیری از فرسایش شدید خاک، تلطیف هوا و تثبیت کاهش اثرات گلخانه‌ای به عنوان  بزرگترین تهدید جهانی، پیشگیری ازخشکی اقلیم و اثرات گازهای گلخانه ای از جمله کارکردهای جنگل بود که سپری به آن اشاره کرد.

وی افزود: مراتع استان برای بخش دامپروری اهمیت ویژه ای دارد که باید با نظارت کامل انجام گیرد و حرکتهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، یکی از فعالیتهای انجام شده را اجرای طرحهای آبخیزداری و آبخوانداری اعلام و اظهار داشت: این طرحها، تاثیر بسیاری در افزایش تولید و عملکرد بخش کشاورزی داشته است و باعث شده تا دشتهای ممنوعه که بشدت سطح آبخوان افت دارد با برنامه‌ریزی مناسب، بهبود یابد.

سپری تاکید کرد: در کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی درخواست اعتبار شده که در قالب آن با طرحهای آبخوانداری می‌توان با کم آبی مقابله کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.