مدیر جهاد کشاورزی سروآباد از آغاز برداشت انجیر در 73 هکتار باغات این شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد ا اظهار داشت: برداشت انجیر از اواخر مرداد آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد.

به گزارش جماران، اسماعیل منوچهری افزود: از مجموع ۷۳ هکتار باغات انجیر سروآباد ۲۸ هکتار باغات بارور و ۴۵ هکتار آن را باغات غیر بارور تشکیل می‌دهد که در سال های آینده با بارور شدن باغات غیربارور تولید انجیر در این شهرستان چند برابر افزایش خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد یادآور شد:‌ متوسط برداشت انجیر در هر هکتار ۱۰ تن است و پیش بینی می شود امسال بیش از ۲۸۰ تن انجیر مرغوب و با کیفیت در باغات شهرستان تولید شود.

وی اضافه کرد: از مهمترین ارقام انجیر تولید شده در باغات سروآباد انجیر سبز یا استهبان از گروه انجیرهای ازمیری که به صورت دیم کشت شده و انجیر سیاه یا سان پدرو که به صورت آبی کشت می شود و در اصطلاح محلی به آن انجیر زرد، موجیفی، شاه انجیر، سیاه، کویله و کشاورزی می‌گویند.

منوچهری گفت:‌ مهمترین باغات انجیر سروآباد در روستاهای سلین، ژیوار، ناو، نوین و گواز واقع شده و هر ساله برای بیش از ۵۰۰ خانوار این روستاها ایجاد اشتغالزایی و درآمدزایی می کند.

وی تاکید کرد: شهرستان سروآباد بدلیل داشتن آب و هوای مناسب، رودخانه های پرآب و دائمی و چشمه سارهای فصلی و از همه مهمتر بافت جمعیتی مولد و پیشنیه تاریخی در امر باغداری زمینه مناسبی را برای تولید انواع محصولات باغی نظیر انجیر فراهم کرده که در سال های آینده شاهد تولید بیشتر این محصولات در  شهرستان خواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.