احمد فعله‌گری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای گازرسانی به این ۱۵۰ روستا در استان،  یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در صورت رفع بیماری کرونا و تامین اعتبارات لازم، تا پایان سال ۹۹ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت این استان به شبکه سراسری گاز متصل خواهند شد که تحول بزرگی در حوزه گازرسانی است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: سال گذشته برای گازرسانی به ۱۲۸ روستای این استان و اتصال آنها به شبکه گاز سراسری، یک هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شد.

فعله‌گری گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۷۷۸ کیلومتر شبکه گازرسانی در استان اجرا شده که سه هزار و ۳۹۶ کیلومتر در بخش شهری و هفت هزار و ۳۸۲ کیلومتر نیز در بخش روستایی است.

وی با اشاره به اینکه کار گازرسانی به روستاهای سخت‌گذر دشوار و هزینه‌بردار است، افزود: بستر مناسبی برای تامین سوخت دائمی این روستاها از طریق اتصال به شبکه گاز ایجاد شده است.

در حال حاضر ۵۳۴ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی،  ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۲ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند هستند.

کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۹ روستا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.