سیدکمال حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پارادایم کرونای صنعتی می طلبد، بیداری اقتصادی در همه ابعاد جامعه شامل حاکمیت و دولت، بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی، جامعه و خانوارها آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه دوره کرونا به پایان نرسیده و تازه وارد بحران‌های پسا کرونا شده‌ایم، افزود: بنگاه‌های اقتصادی باید خود را برای یکی از شدیدترین رکودهای تورمی اقتصادی در تیر و مرداد ماه سال جاری آماده کنند و نیاز است در این برهه با درکنار هم بودن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی چرخ‌های اقتصادی استان را بچرخانیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود صنایع در دی و بهمن ماه امسال با بحران مالی مواجه شوند که از هم اکنون با برنامه‌ریزی صحیح عبور از این بحران امکان پذیر است.

حسینی با اشاره به اینکه تنظیم مجدد اهداف برای ادامه حیات کسب و کارهای موجود باید در نظر گرفته شود، یادآور شد: با توجه به شرایط پیش آمده می طلبد برنامه‌های اقتصادی استان منطبق با نیازهای جدید کسب و کارها باشد.

وی تاکید کرد: می‌طلبد تعامل سازنده در اکوسیستم کارآفرینی با حضور بخش خصوصی و سازمان‌های اجرایی، دولتی و موسسات اعطا کننده تامین مالی در استان برقرار شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج گفت: پایان فروردین امسال گزارش ارزیابی تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد استان را به تفکیک گروه‌های بازرگانی، صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و خدمات از طریق پرسشنامه الکترونیکی تهیه کردیم.

حسینی اضافه کرد: براساس ۱۷۹ پرسشنامه دریافتی از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی اقتصادی استان، درجه آسیب پذیری ۷۲.۷ درصد از بنگاه‌های مورد ارزیابی در بالاترین سطح ممکن اعلام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.