ابراهیم زارعی روز دوشنبه در نشست مشترک اعضای ستاد دیه استان کردستان اظهار داشت: حضور دلسوزانه اصناف شهر سنندج در امور خیرخواهانه در استان مثال زدنی است و بازاریان همواره حضور پررنگی در امور خداپسندانه داشته‌اند.

وی افزود: امسال نیز با توجه به ممنوع بودن تجمعات بدلیل شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری حضوری جشن گلریزان، امیدورایم همچون سال‌های گذشته با حمایت‌ها و کمک‌های قشر زحمتکش اصناف و بازاریان شاهد آزادی تعدادی دیگر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی در استان باشیم.

فرماندار سنندج کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را کمک به جامعه دانست و اضافه کرد: مردم و خیرین حامیان اصلی ستاد دیه هستند و امسال نیز قطعا با کمک‌های آحاد مختلف مردم،  تعداد دیگری از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود باز خواهند گشت.

مدیرکل زندان‌های کردستان و نایب رییس هیات امنای ستاد دیه استان هم ضمن قدردانی و تشکر از حمایت بازاریان از زندانیان جرایم غیرعمد به ارایه گزارشی از عملکرد ستاد دیه در استان پرداخت و گفت: آمارها حاکی از آن است که در جشن‌های گلریزان سال‌های گذشته اصناف و بازاریان از ستاد دیه حمایت‌ مناسبی کردند و این حمایت‌ها در سال گذشته زمینه آزادی ۱۸۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کرد.

مراد فتحی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۰۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند،  افزود: این افراد به دلیل جرایمی همچون بدهکاری مالی، تصادف، حوادث کارگاهی، مهریه و نفقه و مواردی از این دست زندانی شده‌اند.

محمد دره وزمی مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز گفت: همزمان با شیوع کرونا در استان و به تبع آن به وجود آمدن مشکلات اقتصادی برای بسیاری از مردم جامعه، اصناف و بازاریان سنندج به صورت خودجوش به حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه برخاستند و امید می‌رود زندانیان جرایم غیرعمد نیز مورد حمایت آنان قرار گیرند.

رییس اتاق اصناف سنندج هم کُردها را مردمی خیر و باگذشت دانست و افزود: وجود تعداد زیاد موسسات خیریه در استان کردستان بویژه در شهر سنندج نشان دهنده این است که مردم این خطه از کشور مردمی خیر و نیک اندیش هستند.

فرهاد عزت پور اضافه کرد:‌ با وجود مشکلات اقتصادی که گریبانگیر بازارایان سنندج شده اما از آنجایی که کسبه این شهر نیز جزیی از همین مردم با گذشت و فداکارند امیدواریم امسال نیز همچون سنوات گذشته بتوانیم حضور پررنگی از خود در کمک به زندانیان جرایم غیرعمد استان نشان دهیم.

بازاریان و اصناف سنندج هم در این نشست حمایت خود را از ستاد دیه در راستای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان اعلام کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.