مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساماندهی تاسیسات و زیرساخت‌های خیابان فردوسی به منظور اجرای طرح پیاده‌ راه در این خیابان انجام می‌شود.

فرزاد حسنی اضافه کرد: روز گذشته نیروهای شهرداری سنندج ۲ طرف این خیابان را مسدود کردند تا بتوانیم وضعیت موجود زیرساخت‌های این خیابان از جمله آب و فاضلاب، برق و مخابرات از سوی دستگاه‌های خدمات رسان بررسی شود.

وی اضافه کرد: پس از بررسی میزان اعتبار مورد نیاز، زمان ساماندهی این زیرساخت‌ها مشخص می‌شود همچنین در مدت بررسی زیرساخت‌ها، شورای ترافیک نیز مزایا و معایب احتمالی اجرای پیاده راه بر روند ترافیک شهر در این مسیر را بررسی خواهد کرد.

خیابان فرودسی سنندج خیابان فرودسی به طول ۵۹۰ متر و به عرض ۲۰ متر بین میدان آزادی و انقلاب واقع شده است.

طرح پیاده راه سازی گزینه نهایی راه و شهرسازی برای احیای خیابان فرودسی است که برای اجرای آن در بهار سال ۱۳۹۷ حدود ۸۰ میلیارد ریال (برای اجرا به غیر از ساماندهی زیرساخت‌ها) اعتبار تصویب و مقرر شده و پس از اتمام طرح مطالعاتی در حوزه های ترافیکی، تاریخی، معماری سنتی و بومی در ۲ مرحله شامل کف سازی و مرمت ساختمان های تاریخی اجرا می‌شود.

اعتبار مورد نیاز این طرح به میزان ۸۰ میلیارد ریال شامل ۶۰ میلیارد ریال از محل فروش املاک در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن و ۲۰ میلیارد ریال نیز از محل منابع نقدی شرکت باز آفرینی شهری تامین خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.