احمد فعله گری در گفت و گو با خبرنگار مهر، از اجرای ۸۵۰ کیلومتر شبکه در سال گذشته خبرداد و اظهار داشت: در سال ۹۸ برای گازرسانی به ۲۲۰ روستا برنامه ریزی صورت گرفته بود که برای تحقق این هدف استراتژیک این حجم لوله گذاری صورت گرفته است.

وی با اشاره به عملیات گازرسانی به روستاهای استان، افزود: سال گذشته ۴۶ روستا در هفته دولت، ۸۲ روستا و ۱۳ کوخ واقع شده در مناطق مرزی بانه در دهه مبارک فجر گازدار شده که با احتساب گازدارشدن این موارد تعداد روستاهای گازدار استان کردستان در پایان سال ۹۸ به ۱ هزار و ۳۰۷ مورد ارتقاء یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه با گازدار شدن این تعداد روستا ضریب نفوذ در جمعیت روستایی با جهش بسیار خوبی روبرو بوده است، ادامه داد: نفوذ گاز طبیعی در بخش روستائی که در اوایل سال ۹۸ در حدود ۸۲ درصد بود با تلاش کارکنان شرکت گاز استان کردستان و همراهی پیمانکاران بخش اجرایی در پایان سال با جهش قابل ملاحظه ای به ۹۱.۶ درصد نفوذ در جمعیت روستایی ارتقاء یافته است.

فعله گری به وضعیت شبکه گذاری در استان کردستان نیز اشاره کرد و یادآور شد: مجموع کل شبکه گذاری در بخش های شهری و روستایی ۱۰ هزار و ۷۷۸ کیلومتر است که سه هزار و ۳۹۶ کیلومتر متعلق به گازرسانی بخش شهری و هفت هزار و ۳۸۲ کیلومتر در بخش گازرسانی روستایی محقق شده که با مقایسه اعداد نسبت ۳۰ درصد شبکه گذاری شهری ۷۰ درصد شبکه گذاری روستایی را به وضوع نشان می دهد.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: در حال حاضر تعداد کل مشترکین شرکت گاز استان کردستان در بخش های خانگی، تجاری و صنعتی ۵۴۰ هزار مورد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1405543
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.