احمد فعله‌گری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کار به منظور تعیین الگوی مصرف گاز در بخش خانگی صورت گرفت تا در شرایط اقتصادی متاثر از کرونا، یارانه بیشتری شامل مصرف‌کنندگان گاز طبیعی شود.

وی با بیان اینکه پیش از این اقلیم سرد از ۱۵ آبان تا ۱۵ فروردین بود، افزود: امسال این تاریخ تغییر و تا ۱۵ اردیبهشت تمدید شد و نرخ گازبها در این مدت براساس فصل سرد محاسبه می‌شود، ضمن اینکه قیمت گازبها در فصل گرم بیشتر از فصل سرد است و یارانه کمتری به آن تعلق می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه این استان دارای اقلیم سرد ۱ و ۲ است، یادآور شد: شهرستان‌های سنندج، بانه، کامیاران، مریوان و سروآباد جزو اقلیم سرد ۲ هستند و سقز، بیجار، دیواندره، قروه و دهگلان در اقلیم سرد یک قرار گرفته‌اند.

فعله‌گری مصرف مجاز گاز طبیعی فصل سرد را در اقلیم سرد ۲، تا ۲۵۰ متر مکعب در ماه و با کمترین نرخ گاز بها اعلام کرد و گفت: این رقم در اقلیم سرد یک ماهانه تا ۳۰۰ متر مکعب است، در حالیکه در فصل گرم مصرف مجاز گاز طبیعی ۵۰ مترمکعب در ماه است.

در حال حاضر ۵۳۴ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی،  ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۹ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند هستند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.