سهیل فضل وزیری روز یکشنبه در این رابطه اظهار داشت: عملیات اطفای حریق شامل ۴۴۵ مورد عملیات اطفای حریق فضای سبز، کشاورزی، مرتع و جنگل،  ۱۲۰ مورد مسکونی، ۸۸ مورد خودرو و ماشین آلات، ۵۵ مورد تجاری، ۳۱ مورد ضایعات و زباله، ۱۱ فقره انبار، هشت فقره صنعتی، چها مورد اداری، چهار مورد تاسیسات شهری، سه مورد مراکز تجمعی و آموزشی، ۲ مورد مراکز بهداشتی و درمانی و  ۱۷ فقره نیز سایر موارد بوده است.

وی اضافه کرد: عملیات امداد و نجات این سازمان نیز شامل  ۲۴۲ مورد گرفتن حیوانات وحشی و موذی، ۹۰ مورد آسانسور، گیر کردن انگشتر ۵۰ مورد، ۳۹ مورد تصادف، ۳۹ فقره باز کردن درب، ۳۳ مورد آبگرفتگی و سیلاب، ۱۳ مورد سقوط و ریزش چاه، انفجار گاز پنج فقره، چهار مورد ریزش آوار، چهار مورد سقوط اجسام و اشیاء، خفگی و گاز گرفتگی چهار مورد،  سقوط از ارتفاع سه مورد، برق گرفتگی سه مورد، عملیات غواصی ۲ مورد و ۳۲ فقره سایر موارد از عملیات های امداد و نجات بوده است.

وی یادآور شد: از تعداد یک هزار و ۳۵۱ ماموریت انجام شده، یک هزار و ۳۲۸ ماموریت در داخل محدوده، ۱۶ ماموریت در خارج از محدوده و هفت مورد نیز در روستاهای اطراف انجام شده است.

فضل‌وزیری اظهار داشت: در ماموریت‌های انجام شده ۸۱ نفر شامل ۷۸ نفر از شهروندان و سه نفراز آتش‌نشانان مجروح و ۱۸ نفر از شهروندان نیز جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: طی یک سال گذشته تعداد ۹ هزار و ۴۸۸ نفر تحت آموزش قرار گرفتند که از این تعداد یک هزار و ۲۹۱ نفر به صورت درون سازمانی و هشت هزار و ۱۹۷ نفر نیز به صورت برون سازمانی بوده است.

در راستای تسریع درامداد رسانی در حوادث، آتش نشانان سازمان آتش‌نشانی شهرداری سنندج در پنج ایستگاه آتش نشانی و سه پایگاه در سطح نواحی منفصل شهری فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.