بختیار خلیقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح توزیع میوه شب عید در استان از ۲۴ اسفند سال گذشته آغاز شد و روز ۱۵ فرودین در تمام شهرستان‌های استان به غیر از سنندج به اتمام رسید و ۱۰ تُن سیب و پرتقال باقی مانده که از ساعت ۹ تا ۱۸ در بیش از ۳۰ غرفه مستقر در سنندج توزیع می‌شود.

معاون  امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان  یادآور شد: سهمیه میوه شب عید در این استان یک هزار و ۱۲۰ تُن پرتقال و ۶۰۰ تُن سیب درختی بود که در ۹۶ غرفه برپاشده بین مصرف کنندگان توزیع شد.

خلیقی تاکید کرد: براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان قیمت میوه‌های شب عید باید کمتر از عرضه آن در بازار باشد بنابراین قیمت آن در روزهای مختلف متغیر بود و هر کیلوگرم بین ۵۰ تا ۵۵ هزار ریال فروخته شد.

وی گفت: چند روز نخست توزیع قیمت هر کیلوگرم سیب و پرتقال عرضه شده در این غرفه‌ها در استان پنج هزار و ۵۰۰ ریال بود و سپس به پنج هزار ریال کاهش یافت و این قیمت تا آخرین روز توزیع این سهمیه در استان ثابت ماند.  

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: اقدام مطلوبی امسال در توزیع میوه شب عید با توجه به شیوع بیماری کرونا در استان و جلوگیری از تجمع مردم انجام شد و آن هم توزیع سیب و پرتقال به صورت جعبه‌ای  بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.