کامیل کریمیان روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: ادامه تعطیلی بازار غیر از مشاغل ضروری و موارد استثنا بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و همچنین قطع زنجیره انتقال این ویروس تا ۲۰ فروردین تمدید شده است.

وی ضمن تشکر از رفتارهای مدنی مردم در این بازه زمانی حساس و مهم، یادآور شد: در هر زمان که مردم بیشتر در خانه مانده و از اجتماعات دوری کردند، روند مبتلا به کرونا در سقز رو به پایین و افول بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی، کرونا در کردستان در حال اوج گرفتن است و در زمان پیک این بیماری قرار داریم، تاکید کرد: رعایت موارد بهداشتی و تعطیلی مشاغل غیر ضرور به سلامت مردم و تسریع در بهبودی و خروج از این بحران کمک می‌کند.

کریمیان با تاکید بر اینکه دولت بر دغدغه مردم به ویژه قشرهای آسیب پذیر و بازاریان آگاه است و آنان را رصد می‌کند، افزود: دغدغه این افشار، کمپین مردمی، فعالان اجتماعی، اصحاب رسانه و هیات مدیره اصناف از طریق استاندار کردستان به دفتر ریاست جمهوری منعکس شده است.

وی با اشاره به پایان تعطیلات، اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی کردستان به پایان نرسیده و امکان تشدید شیوع ویروس با خروج بیشتر مردم و کم‌تحملی به ویژه بازاریان بسیار زیاد خواهد شد.

کریمیان گفت: تمام بخش های کشور از این بحران رنج می برند و قطعا دولت نگران سلامت مردم و اقتصاد بازاریان و معیشت مردم است و برنامه های برای برون رفت از این وضعیت دارد که بزودی به اطلاع عموم خواهد رسید.

فرماندار ویژه سقز بر توجه شهروندان به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، توجه به توصیه های بهداشتی و تاکیدات ستاد ملی، استانی و شهرستانی مقابله با کرونا تا اعلام وضعیت عادی و رعایت در خانه ماندن تاکید کرد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.