فریدون حامدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه همه ساله کشاورزان کردستانی با ۱۳۰ نوع افت مبارزه می‌کنند اظهار داشت: در سال جاری نیز این اقدام در حداقل ۴۰۶ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی استان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این میزان مبارزه با آفت‌ها شامل ۱۳۰ هزار هکتار مزارع گندم علیه آفت سن، ۱۲۰ هزار هکتار علیه علف هرز، ۱۵ هزار هکتار از باغات علیه بیماری‌های درختان و آفت میوه‌ها، ۴۰ هزار هکتار ویژه آفات یونجه، ۱۰۰ هزار هکتار علیه آفات نخود، یک هزار و ۱۰۰ هکتار علیه آفات کلزا است.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی یادآور شد: همانند سال‌های گذشته امسال نیز مبارزه با سه آفت ملخ، سن گندم و علف های هرز به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته تا از خسارت های احتمالی این افت ها به مزارع جلوگیری شود.

هم اکنون ۸۱ کلنیک مجاز عرضه سم در کردستان فعال هستند و بیشترین میزان مبارزه با آفت‌ها در اراضی این استان به علت گستردگی سطح کشت مربوط به گندم و جو است.

استان کردستان دارای ۲۸۲ هزار هکتار با یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت است که تنوع آب و هوایی آن باعث شده یکی از استان های موفق در حوزه کشاورزی باشد.

هم اکنون این استان دارای یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی که شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم حدود ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی حدود ۱۲ درصد است.

کردستان دارای سه میلیون و ۱۹۹ هزار راس دام سبک و سنگین و ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۱۱۶ هزار کندوی زنبور عسل است.

جمعیت بهره بردار کشاورزی کردستان دارای ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که ۳۲۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی نیز مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی این استان مربوط به گندم با حدود یک میلیون تُن در سال است و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۴۸ هزار تُن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.