محمد بختیار خلیقی روز دوشنبه در کمیته امنیتی ستاد استانی مبارزه با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور فرمانداران برگزار شد، اظهار داشت: این استان دارای ۷۱ هزار واحد صنفی است که بیشتر آنها به هشدارهای ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص قطع زنجیره انتقال توجه کرده اند.

وی اضافه کرد: اما در روند بازرسی‌های حدود ۱۵ روزه این سازمان، بازارها و واحدهای صنفی استان به صورت مرتب مورد بازرسی و نظارت قرار گرفته اند و تنها ۳۰۵ واحد متخلف که در این ایام اقدام به بازگشایی کرده بودند پلمب شده است.

خلیقی افزود: تامین مواد ضدعفونی کننده از وظایف این سازمان در راستای برنامه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا است که تا کنون ۱۹۷ هزار و ۹۰۰ بطر مواد ضد عفونی کننده بین مراکز عرضه استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه این اقلام در بطری های ۲۵۰، ۴۵۰، ۵۰۰ و یک هزار سی سی بوده است یادآور شد: این میزان شامل ۱۰۶ هزار بطر در سنندج، ۱۰ هزار بطر در بانه، چهار هزار و ۱۰۰ بطر در کامیاران، هفت هزار و ۶۰۰ بطر در سقز، یک هزار بطر در سروآباد، ۶ هزار بطر در دبواندره، چهار هزار و ۹۰۰ بطر در دهگلان، هفت هزار و ۲۰۰ بطر در قروه، هشت هزار و ۷۰۰ بطر در مریوان و پنج هزار و ۹۰۰ بطر در بیجار است.

از ۸۹۵ نمونه آزمایش گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا نتیجه ۴۲۵ مورد مثبت و ۴۱۵ مورد هم منفی بود و نتیجه آزمایش ۵۵ نفر نیز هنوز مشخص نشده است.

در حال حاضر آمار تفکیک شهرستان های استان در ابتلای قطعی به ویروس کرونا شامل سقز ۱۳۸ نفر، بانه ۸۱ ، سنندج ۹۳ ، کامیاران ۱۳، قروه ۳۴، مریوان ۱۳، دیواندره ۱۸، بیجار ۲۳، دهگلان ۹ و سروآباد نیز سه نفر است. 

تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان تاکنون ۶۱ نفر است که ۲۳ نفر از این جانباختگان در سقز، هفت نفر سنندج، ۹ نفر در قروه، ۱۰ نفر در بانه، مریوان و کامیاران هر کدام سه نفر، چهار نفر در مریوان و ۲ نفر در بیجار بستری بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.