سرهنگ طیب محمدی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از طرح شکایت شرکت برق شهرستان مبنی بر سرقت کابل‌های خظوظ انتقال برق روستاهای محور ژاورود از توابع بخش مرکزی، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی سارق یا سارقان آغاز شد.

وی اضافه کرد: بعد از تحقیقات پلیس در محدوده روستاهای دهستان پایگلان، ۲ نفر از سارقین که اقدام به سرقت کابل‌های شبکه انتقال برق این روستاها کرده بودند شناسایی و بلافاصله دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده و با صدور حکم روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی سروآباد یادآور شد: در بازجویی دقیق از سارقین دستگیر شده آنها به ۶ فقره سرقت دیگر در این شهرستان اعتراف کردند که پرونده ایی در این ارتباط نیز تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

وی تاکید کرد:‌ این سارقان بعد از سرقت کابل‌های برق، آنها را به صورت ضایعات به فروش می رساندند و موجب قطعی برق برخی از روستاهای شهرستان می‌شدند که در روزهای اخیر همین امر موجب نگرانی و اعتراض روستاییان و طرح شکایات آنها شده بود.

سرهنگ محمدی گفت: بعد از دستگیری سارقان، اهالی روستای دهستان پایگلان از خدمات و تلاش های شبانه روزی پلیس در شناسایی و دستگیری آنها تقدیر کرده و با نصب پلاکاردهایی مراتب تشکر خود از پلیس خدمتگزار را اعلام کردند.

وی افزود: حفظ امنیت و آسایش مردم در شهر و روستاها خط قرمز پلیس است و هر کسی بخواهد به امنیت و آرامش مردم خدشه وارد کند با پاسخ قاطع و محکم پلیس روبرو شده و مجازات سنگینی در انتظار آنها خواهد بود.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.