یادگار یزدانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد ۲ قطعه کبک زنده که از متخلفان کشف شده بود نیز توسط نیروهای حفاظت محیط زیست در دامان طبیعت رهاسازی شد.

وی افزود: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست سروآباد در حین رهاسازی این کبک ها تعداد ۳۰ سنگر شکارچیان متخلف که برای شکار گونه های جانوری ایجاد شده بود را کشف و از بین بردند.

کارشناس اداره حفاظت محیط زیست سروآباد یادآور شد: این سنگرها در منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع کره میانه و کوسالان شناسایی شد که هر سال  باعث به دام افتادن گونه‌های جانوری کمیاب و ارزشمند این منطقه توسط شکارچیان متخلف می‌شد.

وی اضافه کرد: این سنگرهای شکار به صورت فصلی توسط شکارچیان متخلف ایجاد و احداث شده که شامل دیوار سنگی و سقف چوبی به صورت کاملا استتار هستند تا شکارچیان بتوانند به راحتی گونه های جانوری را به سمت خود کشیده و شکار کنند.

یزدانی تاکید کرد: نظارت و بازدید از منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع کوسالان،   شاهو و کره میانه به صورت شبانه روزی توسط ماموران یگان حفاظت ادامه دارد و در صورت مشاهده شکارچیان متخلف بشدت با آنها برخورد می شود و پرونده تخلف آنها به مراحع قضایی ارسال و مشمول مجازات سنگینی خواهد بود.

منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو با وسعت ۵۷ هزار و ۲۳۶ هکتار در استان کردستان، حد فاصل شهرستان های سروآباد، مریوان و کامیاران واقع شده است.

در این منطقه تاکنون ۱۱۷ گونه پرنده، ۲۳ گونه پستاندار، ۱۷ گونه خزنده و ۲۴۲ گونه گیاهی شناسایی شده و مهمترین گونه های جانوری آن کل و بز، خرس قهوه ای، قوچ و میش، کرکس، هما و عقاب طلایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.