عبدالله گیتی‌منش روز دوشنبه اظهار داشت: مالکان مجاری عرضه، مصرف کنندگان عمده، واحدهای تولیدی و صنعتی و خانوارهای نفت سفید سوز می‌توانند با مراجعه به پرتال اینترنتی این شرکت نسبت به ثبت درخواست سوخت مورد نیاز خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: سهمیه نفت سفید خانوارها نیز به صورت فصلی بر روی کارت‌های بانکی متصل به شبکه شتاب شارژ می‌شود و نیازی به مراجعه آنان به نواحی ۹ گانه منطقه برای دریافت کالابرگ نیست.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان از همکاری مالکان مجاری عرضه منطقه با این شرکت در خصوص ضد عفونی وگند زدایی روزانه جایگاه‌های عرضه، تهیه ماسک و دستکش برای پرسنل و شهروندان تقدیر کرد.

گیتی‌منش به اقدامات انجام شده و هماهنگی با سازمان صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص تهیه مواد ضد عفونی، ماسک، دستکش و دیگر اقلام مورد نیاز مالکان مجاری عرضه منطقه اشاره کرد.

او خواستار توجه شهروندان به رعایت نکات بهداشتی در هنگام حضور در مجاری عرضه شد و افزود گفت: رانندگان در صورت امکان هنگام حضور در جایگاه‌ها برای دریافت سوخت، دستکش یک بار مصرف به همراه داشته باشند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان یادآور شد: رانندگان از پرداخت نقدی بهای سوخت اجتناب کنند، ضمن اینکه در همه جایگاه‌های عرضه سوخت زیرساخت الکترونیکی پرداخت وجه مهیا و نصب شده است.

در حال حاضر ۷۷ جایگاه فرآورده‌های نفتی و ۵۲ باب جایگاه سی ان جی در کردستان به مردم خدمات می‌دهند.

در ۲۴ ساعت گذشته (ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه) ۲۷ نفر به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان اضافه شدند و اکنون بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۱۳۴ نفر از افراد بستری به بیماری کرونا قطعی است.

آمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا به تفکیک شهرستان‌ها شامل سقز با ۴۸ نفر، بانه ۳۳ نفر، سنندج ۲۰ نفر، کامیاران پنج نفر، قروه ۱۱ نفر، مریوان ۲ نفر، دیواندره ۶ نفر، بیجار ۶ نفر، دهگلان ۲ نفر و سروآباد یک نفر است که بیش از ۲۵ درصد نسبت به روز گذشته افزایش دارد.

تاکنون ۳۶۲ نمونه از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که از این تعداد، ۱۳۴ نمونه مثبت بوده و نمونه آزمایش ۲۰۲ نفر نیز منفی بوده و جواب آزمایش افراد باقی مانده نیز هنوز مشخص نشده است.

چهار بیمار نیز بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جانباختند و تعداد فوتی ها به ۱۴ نفر از ابتدا تا امروز در استان کردستان رسید که از این تعداد هشت نفر در سقز، ۲ نفر در سنندج، یک نفر در مریوان، ۲ نفر در قروه و یک نفر هم در بانه فوت کردند ضمن اینکه چند نفر دیگر هم در این مدت جانباختند که جواب آزمایش همه آنها منفی بوده است.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.
ایران نیز از  ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، یک هزار و ۲۰۹ مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر افزایش یافت.

تاکنون چهار هزار و ۵۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۳ نفر از مبتلایان جدید به این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۷۲۴ مورد رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.