بهمن مرادنیا شامگاه سه شنبه در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با کرونا استان کردستان در گفتگو با خبرنگاران رسانه های جمعی اظهار کرد: نگرانی اصلی ما از مسافران دیگر استان‌ها نیست چرا که میزان این سفرها احتمالاً نزدیک به صفر خواهد بود.

وی افزود: نگرانی ما از کسانی است که بومی استان هستند و در شهرهای دیگر سکونت دارند و احتمال دارد در ایام عید به استان برگردند، لذا از همه تقاضا دارم به بستگان و اقوام خود تاکید کنند در این شرایط مطلقاً به استان نیایند.

استاندار کردستان ادامه داد: از روز پنجشنبه اکیپ‌های کنترل سلامت در همه ورودی‌های استان کردستان و حتی مرزها باشماق و سیرانبند مستقر خواهند شد و محدودیت هایی در ورود افراد به استان اعمال خواهد شد.

مرادنیا در ادامه با بیان اینکه مکان‌های محل تجمعی که احتمال انتشار بیماری کرونا وجود دارد بسته شده است، از نیروی انتظامی خواست با هماهنگی اوقاف با افرادی که هنوز در برخی مساجد نماز جماعت برگزار می‌کنند، برخورد کند.

وی با اشاره به لزوم تلاش برای مقابله با ویروس کرونا در استان کردستان، اظهار داشت: کسانی که علیرغم همه هشدارها نماز جماعت برگزار می‌کنند ضد منافع عمومی و سلامت مردم عمل می کنند و اهداف دیگری را دنبال می‌کنند.

استاندار کردستان بر ضرورت حمایت از اقشار کم بضاعت جامعه نیز تاکید کرد و یادآور شد: برای افزایش سلامت جامعه و در پی شیوع بیماری کرونا بسته‌های حمایتی بهداشتی و مواد شوینده از ۴۰ هزار بسته به ۶۰ هزار بسته افزایش پیدا کرده و در میان آن خانواده‌ها توزیع خواهد شد.

وی ضمن اشاره به لزوم همکاری و مشارکت بهتر مردم با ستاد مقابله با ویروس کرونای استان کردستان، افزود: در خانه ماندن و عدم تجمع در مکان دهای شلوغ و پر تردد یکی از نیازهای لازم و ضروری به شمار می رود و به همین دلیل انتظار داریم که همه مردم استان کردستان به این مهم توجه کنند.

مرادنیا یادآور شد: بسیج تمامی ظرفیت های استان کردستان در دو بخش خصوصی و دولتی از ابتدای ورود این ویروس به استان در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون این موارد در نشست های مستمر و منظم ستاد مدیریت بحران استان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

لازم به ذکر است از ابتدای گسترش ویروس کرونا در استان کردستان تاکنون شش نفر در این استان جان خود را از دست داده اند و شهرستان سقز نیز با بیشترین آمار مبتلایان به این ویروس وضعیت نگران کننده ای پیدا کرده است.

به دلیل شرایط و وضعتی حاکم بر شهرستان سقز از روز گذشته بازار بزرگ این شهر تعطیل شده و ادارات و بانک های سقز نیز تا روز شنبه هفته آینده تعطیل خواهند بود و از مردم خواسته شده است که از حضور در معابر به شدت پرهیز کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.