حسین خوش اقبال روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شورای نگهبان امروز صحت برگزاری انتخابات را در حوزه‌های مختلف اعلام کرد که در میان انها حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره و مریوان و سروآباد در استان کردستان نیز وجود داشت.

وی اضافه کرد: شورای نگهبان پیشتر در ۱۳ اسفند نیز صحت برگزاری انتخابات در سه حوزه دیگر استان کردستان شامل حوزه انتخابیه قروه و دهگلان، حوزه انتخابیه سقز و بانه و حوزه انتخابیه بیجار را نیز تایید کرده بود.

با مراجعه به ۱۲۷ هزار و ۸۳۸ آرای صحیح حوزه انتخابیه سید مهدی فرشادان با کسب ۲۸ درصد شامل ۳۵ هزار و ۷۱۶ رای از رای صحیح و محسن فتحی با کسب ۲۵.۵ درصد شامل ۳۲ هزار و ۵۱۸ رای از آرای صحیح از حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره  کامیاران و شیوا قاسمی پور با کسب ۲۲.۶ درصد شامل هشت هزار و ۵۲۸ رای از ۳۷ هزار و ۷۵۱ رای صحیح در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد در این دوره از انتخابات پیروز شدند.

بهزاد رحیمی منتخب حوزه انتخابیه سقز و بانه با کسب ۴۱.۲ درصد شامل ۳۴ هزار و ۴۳۹ رای از ۸۳ هزار و ۵۱۳ رای صحیح، پرویز اوسطی با کسب ۲۵.۷ درصد شامل ۱۷ هزار و ۱۶۹ رای از ۶۷ هزار و ۵۹ رای صحیح حوزه انتخابیه قروه و دهگلان به مجلس یازدهم راه یافته اند.

بر اساس نتایج شمارش آراء حوزه انتخابیه شهرستان بیجار ۳۷ هزار و ۲۷۴ رای صحیح داشت که حمدالله کریمی (نماینده فعلی) با کسب ۶ هزار و ۸۴۷ رای و علیرضا زندیان با پنج هزار و ۸۳۴ رای نتوانستند آرای لازم را کسب کنند در نتیجه انتخابات در این حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

دست‌اندرکاران انتخابات برای جمع آوری آرای مردم این استان یک هزار و ۲۳۴ شعبه پیش بینی کرده بودند که ۵۲۹ مورد از این شعبات شهری و ۷۰۵ مورد نیز روستایی بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.