برجعلی برهان پناه روز دوشنبه اظهار داشت: سال ۱۳۹۵ زنی در یک  مشاجره خانوادگی زوج خود به قتل رساند که پس از طی مراحل دادرسی نهایتا حکم قصاص نفس در دادگاه کیفری یک استان کردستان صادر و پرونده به منظور اجرای حکم قصاص به شعبه اجرای احکام کیفری سنندج ارجاع شد.

وی افزود : در ادامه پرونده برای اخذ رضایت از خانواده اولیای دم به شعبه ویژه صلح و سازش کانون اصلاح و تربیت شورای حل اختلاف سنندج ارجاع شد که با تلاش مجدانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم در تاریخ ۱۴ اسفند سال جاری خانواده مقتول حاضر به اعلام رضایت و گذشت شدند.
برهان پناه تاکید کرد:این پرونده دهمین پرونده قتل عمد بود که امسال با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان به صلح و سازش منجر شد و نقش پررنگ اعضای شوراهای حل اختلاف در این اقدامات خداپسندانه ملموس است.

وی یادآور شد: صلح و سازش از وظایف ذاتی شوراهای حل اختلاف است و وجود فرهنگ گذشت در فرهنگ مردم بستر مناسبی برای مشارکت در تامین نظم عمومی و تسریع در توسعه عدالت پایدار خواهد بود و گسترش این موضوع از تاکیدات و اولویت‌های ریاست معزز قوه قضاییه است که در ادامه این راه پربرکت فرهنگ حسنه صلح و سازش در جامعه فراگیرتر خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.