صباح قریشی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس تصمیم اتخاذ شده، تمام مراکز روزانه توانبخشی، مهدهای کودک، موسسات خیریه روزانه و انجمن‌های معلولان در استان تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام شده است.

وی افزود: این تعطیلی شامل مراکز شبانه روزی همانند سالمندان و مرکز نگهداری بیماران روانی نمی‌شود و با توجه به اینکه این افراد توان بدنی ضعیف‌تری داشته و بیشتر از سایر افراد در معرض خطر هستند، ملاقات‌ها و بازدید از این مراکز نیز محدود و در بسیاری موارد نیز ممنوع شده است.

مدیرکل بهزیستی کردستان یادآور شد: همچنین افرادی که در مراکز شبانه‌روزی هستند از خانواده‌هایشان خواسته شده در صورت تمایل آنان را برای مدتی با خود به منزل ببرند ضمن اینکه محدودیت ملاقات در این مراکز تا زمانی که این موج کاهش پیدا نکند،  ادامه دارد.

وی اضافه کرد: تعطیلی مراکز روزانه تحت نظارت این سازمان نیز تا پایان هفته جاری است و برای تعطیلی و یا فعالیت در هفته آینده نیز تابع تصمیم شورای تامین استان کردستان و نظر دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مقامات مسوول خواهیم بود.

به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت دانش آموزان و دانشجویان و کادرهای آموزشی، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مدارس مقاطع مختلف تحصیلی و کتابخانه‌های عمومی این استان از روز یکشنبه تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام شده است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.