سرهنگ امیر هوشنگ حیدریان روز دوشنبه با بیان اینکه سرقت تحت پوشش مامور یکی از شیوه های سارقان در رسیدن به اهداف‌شان است گفت : شیوه کار برخی از سارقان این است که با وارد کردن اتهاماتی مانند حمل مواد مخدر به افرادی که از قبل شناسایی کردند ، موجب آشفتگی طعمه خود شده وپس از نزدیک شدن به آنان در یک فرصت مناسب اقدام به زور گیری وسرقت می کنند. 

وی عدم آشنایی افراد به حقوق شهروندی وتسلیم شدن در برابر مامورنماها وغفلت در احراز هویت افراد مدعی مامور پلیس را از جمله عوامل زمینه ساز اصلی سرقت تحت پوشش مامور عنوان کرد و گفت : شهروندان هیچگاه بدون احراز هویت افراد ، درب منازل خود را به روی هر فردی که خود را مامور انتظامی ویا دیگر ادارات دولتی معرفی می کند باز نکنند. 

سرهنگ حیدریان به شهروندان توصیه کرد در صورت مواجهه شدن با چنین افرادی ابتدا کارت شناسایی را از آنان درخواست کرده و مندرجات روی کارت را دقیقا بررسی کنند. 

وی با تاکید بر اینکه هیچگاه مرعوب شگرد های سارقانی که در پوشش ماموران انتظامی به شما نزدیک می شوند نشوید یادآور شد : در چنین مواقع حتما خونسردی خود را حفظ و مراتب را در اولین فرصت به پلیس 110گزارش کنید . 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان اضافه کرد: ممکن است بعضی از سارقان با بررسی سوابق افراد اطلاعاتی را کسب کنند و هنگامی که قصد سرقت دارند برای جلب اطمینان یا ترساندن آنان این اطلاعات را بیان می‌کنند لذا شهروندان در چنین مواقعی فریب این افراد را نخورند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.