بالاخره بعد از چهار بار تمدید، کار رای‌گیری در شعب اخذ رای شهری حوزه‌های انتخابیه پنجگانه کردستان پایان یافت و بلافاصله شمارش آرا ماخوذه در دستور کار مجریان قرار گرفت.

رییس ستاد انتخابات کردستان شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه رای‌گیری تا آخرین نفرات حاضر در شعب اخذ رای انجام می‌شود، افزود: کار جمع‌آوری آرا بدون هیچگونه مشکلی در مناطق مختلف استان آغاز شده است.

حسین خوش‌اقبال یادآور شد: مردم به شایعات برخی سایت‌های غیررسمی در خصوص نتایج آرا توجه نکنند و فقط از طریق منابع رسمی و ستاد انتخابات استان نتایج شمارش آرا را پیگیری و اطلاعات و امار صحیح را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه آمار و نتایج اعلام شده توسط افراد غیر مسوول مورد تایید نیست، تاکید کرد: شمارش آرا در شعب اخذ رای تازه شروع شده و هنوز نتیجه ای از شمارش و آمارها مشخص نشده که اطلاع رسانی انجام شود لذا به محض مشخص شدن نتایج، از طریق رسانه های رسمی و ستاد انتخابات اعلام خواهد شد.

۹۴ کاندیدا برای کسب ۶ کرسی مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه کردستان رقابت می‌کنند.

طبق اعلام ستاد انتخابات استان کردستان در این استان کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۸ هزار و ۲۴۰ نفر رای اولی هستند،  دست‌اندرکاران انتخابات برای جمع آوری آرای مردم این استان یک هزار و ۲۳۴ شعبه پیش بینی کرده‌اند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.

استان کردستان بر اساس آخرین سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت است که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان، حدود یک هزار و ۷۰۰ روستا ساکن هستند که ترکیب جمعیتی آن شامل ۲۹ درصد ساکنان روستایی و ۷۱ درصد ساکنان شهری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.